Mam takie pytanie: od czego zależy ilu bitowy będzie napisany nowy program w języku c++? Od systemu, kompilatora, kodu programu a może od jakiś ustawień?
Mam 64bit system a kompilator jest 32bit (Dev C++ skopiowany z 32bit systemu).
Jeśli był już taki temat to przepraszam, nie znalazłem.
Od ustawień kompilatora. Gdyby nie to, każdy programista musiałby mieć 32-bitową maszynę oraz 64-bitową maszynę, gdyby chciał wydać wersję na to i na to.
A mógłbyś (jeśli wiesz) napisać gdzie konkretnie mogę zobaczyć jak wygląda u mnie sytuacja? Mam Dev-C++ 4.9.9.0
Jestem początkujący i nie chcę aby była taka sytuacja, że na jednym komputerze (64bit) działa a na innym (32bit) już nie. Nie chciałbym się zniechęcać takimi niepotrzebnymi problemami.
Dev C++ to środowisko, nie kompilator. Kompilator domyślnie dołączany do Dev C++ to MinGW(port GCC na Windowsa). Ogólnie jak masz 32bitową wersję Dev, to powinien kompilować domyślnie na 32bity. Jak masz wersję 64bit, to z tego co pamiętam, w Dev jak masz otwarty projekt to u góry możesz wybrać typ buildu i masz tam wybór pomiędzy 32bit, a 64bit. Zawsze po skompilowaniu możesz odpalić swoją aplikację, menedżer zadań i zobaczyć w nim, czy jest 32bitowa, czy nie.