Wgranie windy bez plyty


(Mariusz Berstling) #1

mam zainstalkowany na jednym dysku winXP Home i chce zainstalowac go na drugim. Niestety moj drugi dysk ATA moge podpiac jedynie odlaczajc naped CDROM. Da sie to jakos skopiować?


(De Niro) #2

na początek zawartość płyty skopiuj na dysk a następnie użyj komendy winnt32


(Mariusz Berstling) #3

ta komende to w dosie? ale jak konkretnie?


(De Niro) #4

własnie pytanie jaki system chcez instalować :?:


(Mariusz Berstling) #5

ale jak komp sie rebootuje to sie to znowu prubuje czytac z plyty?

Złączono Posta : 09.07.2006 (Nie) 23:44

WINDOWS XP HOME


(De Niro) #6

sciągnij sobie 4 dyskietki W2K Pro, gdzie wystartujesz z nich a nastepnie przejście do folderu i386\winnt32.exe


(Mariusz Berstling) #7

po kolei ja jezdem prosty czlowiek! Sciagam te dyskietki i co z nimi robie? jak potem wchodze do tego folderu? na chlopski rozum, jakbymbyl informatykiem to bym tu pomocy nie szukal...


(De Niro) #8

tworzysz 4 dyskietki z których wystartujesz za pomoca stacji dyskietek następnie przechodzisz do folderu i386 który skopiowałeś z CDROM'u używając komendy CD


(Mariusz Berstling) #9

i jak przejde do tego folderu to co? i wogole jak te dyskietki dzialaja?

Złączono Posta : 10.07.2006 (Pon) 1:03

ej ale te pliki sie nawet nie mieszcza na dyskietkie!

Złączono Posta : 10.07.2006 (Pon) 1:23

a taki pomysl, jesli skopiuje pliki widnowsa Norton Ghostem to system bedzie z niego dzialal? bo chce go potem wpiac jako jedyny do innego kompa?


(Beliarsecond) #10

Te dyskietki dzialają tak:

Po restarcie kompa powinien ci wystarowac z dyskietki (disk1) jesli nie to dopiero ci napisze teraz mi sie niechce:P. Wystartuje kompa z dyskietki potem wlozysz pokolei 3 kolejne dyskietki (jak poprosi o nie, a nawpewno to zrobi) i z tego co z dązylem skumac (poniewaz nigdy nie instalowalem systemu z dysku) to program automatycznie przejdzie do katalogu :\i386\ i przekopiuje pliki instalacyjne po czym rozpocznie sie instalacja.

De Niro Jesli sie myle to mnie popraw...

Ponieważ kady plik ktory pobrales musisz rozpakowac i przekopiowac na inną dyskietke. Tylko podpisz dyskietki Disk1 itd.

Praktycznie mozna tak zrobic ale teoretycznie nie, poniewaz Ghost'a uzywa sie tylko na tym samym komputerze lub na innych lez z identyczną konf. sprzętową wiec zakladam ze nie masz 2 identycznych kompow.


(Kosior6) #11

A po co tak na około ????

Kopiujesz zawartośc płyty na dysk i pod Windowsem uruchamiasz instalację, w pierwszym oknie po kliknięciu "Zainstaluj system Wndows" z rozwijalnej listy gdzie masz opcję "uaktualnij(zalecane)", wybierasz "nowa instalacja" instalator zada kilka pytań o strefe czasową i język, po czym nastapi restert systemu, po restarcie instlator skopiuje pliki i pokaże sie ekran w którym bedziesz miał 3 opcje wyboru ale na tym ekrania naciskasz ENTER. Potem wybierasz partycje danego dysku i na niej instalujesz system po wczesniejszym formacie tej partycji (z poid instalator), a dalej to juz standartowa procedura jak podczas normalnej instalacji systemu. Po zainstalowaniu systemu, bedziesz miał wybór jaki system komputer ma uruchomioc :):slight_smile: Prawda że proste :):slight_smile:

Kurde nie doczytałem o tym że chcesz wpiąć dysk do drugiego kompa, to jednak zrób jak radzą koledzy przez to winnt.exe, ale posta nie kasuje bo może się komuś przyda kiedyś :):slight_smile:


(Myszonus) #12

A po co tak na około :wink: Przecież można przenieść ten system używając programu Acronis Migrate Easy 7.0 - umożliwia on szybkie i łatwe przeniesienie systemu, wszystkich aplikacji oraz zapamiętanie wprowadzonych ustawień. Po przeniesieniu wszystko nadaje się do uzytku :slight_smile:


(Mariusz Berstling) #13

ale te pliki sie na pojedyncze dyskietki nie mieszcze! maja one po 1,4MB!

Złączono Posta : 10.07.2006 (Pon) 10:52

ten porgram jest do przenoszenia czy kopiowania? bo mi zalezy na tym zeby wgrac drugi systemna dysk odpiac go i wpiac do innego kompa...


(JNJN) #14

mariusz02533

Popraw błędy i używaj polskich znaków - użyj opcji zmień.JNJN


(Myszonus) #15

Z tego co się orientuję to pozwala sklonować zawartość dysku na drugi :slight_smile:


(Beliarsecond) #16

kosior6 Z tego co pamiętam to przy opcji uaktualnij niema wyboru partycji ale mogo sie mylić dawno juz nie uaktualnialem:)

No wlasnie!! pliki mają po 1.4MB

rozpakowujesz je i przenosisz na dyskietke która ma pojemnosc 1.44MB

[przed tym musisz sformatowac dyskietke]


(Mariusz Berstling) #17

no tak ale jak kopiuje te pliki na dyskietke to wyskakuje ze jest pelna!


(Beliarsecond) #18

to zrob tak, masz tu dysk startowy do windows xp home

Wlączysz program i poprostu bedziesz zmieniac dyskietki kiedy cie poprosi :stuck_out_tongue:

zaraz dam link tylko wyrzuce to na rapidshare...

http://rapidshare.de/files/25457817/home.exe.html


(Gotowiecsite) #19

Ja zawsze instaluje XP z drugiego dysku bo szybciej, mam tam folder ze skopiowanym winem z płytki. Odpalam PC ze starej dyskietki startowej win98 (drugi dysk jest na fat32) i wiadomo co dalej.