Widok 3D obrazów z plików DDS

Witam wszystkich

Poszukuje programu, który umożliwi mi zobaczenie w 3D obrazu, który jest zapisany w pliku DDS. W pliku taki obraz wygląda tak jak na zdjęciu, a chciałbym go zobaczyć w 3D, czyli tak jak wygląda on w grze.

scaled.php?server=35&filename=glowa3d.jpg&res=landing

Próbowałem w Photoshopie, w Gimpie, w Blenderze, w 3D Model Viewer ale nie udało mi się tego wykonać. Czy ktoś zna może jakiś program do celu opisanego w tym temacie (może być płatny).

Tu jest powyższe zdjęcie w pliku DDS

http://eliteforce2.filefront.com/file/D … rter;29412

Dzięki za link ale z wykonanych przeze mnie prób wynika, że ten program tylko konwertuje dds do innych formatów, a ja potrzebuje program do poskładania całego obrazu dds do 3D.

Niestety nie ma takiej możliwości ponieważ plik .dds to sama tekstura (obrazek) nakładana na model wykonany w 3D podczas renderingu czyli np. podczas gry.

To może w takim razie jest możliwość aby najpierw otworzyć model 3D, a na niego nałożyć tekstury dds. Modele 3D też posiadam, tylko że w formacie CRF lub OBJ. Blender otwiera crf, ale nie udało mi się nałożyć na to struktur dds.

3D Model Viewer otwiera obj i potrafi nakładać tekstury dds ale jeszcze nie próbowałem. Sprawdzę i dam znać.

Polecam tutoriale na youtube z nakładaniem tekstur, widziałem parę, w których pokazywane jest jak oteksturować model w Blenderze.

Przekomwertuj dds na jakiś standardowy format obrazu (np jpg), chyba irfan view to potrafi, następnie wstaw ją na zaimportowany plik .obj w blnderze wybierając mapowanie uv (domyślne mapowanie źle rozłoży teskturę).

Do Blendera bez problemu można zaimportować plik .obj, jednak w tym samym katalogu powinien znaleźć się także plik o rozszerzeniu .mtl, który zawiera informacje o materiale i tekstura, zgodnie z drzewem katalogów. A jeśli to nie pomoże, to otwórz w Blenderze okno UV/Image Editor i wczytaj teksturę. Siatka modelu powinna być zunwrapowana, więc tekstura powinna bez problemu wejść na model. Potem tylko w oknie 3D wybierz Texture w opcji Viewport Shading.

Powstał mały problem ponieważ okazało się, że mam tylko modele 3D od razu złożone i mam do Was pytanie czy jest możliwość aby na taki model 3D nałożyć teksturę ? Czy jednak trzeba najpierw taki model rozłożyć do siatki w 2D poprzez (jeśli dobrze mówię) mapowanie UV lub Unwrap.

Zdjęcie

Zdjęcie

Normalnie bez Mapowania UV lub Unwrap bez problemu da się nałożyć tekstury ale program nie poprawnie je nakłada (albo ja niepoprawnie coś wykonałem).

Zdjęcie

Zdjęcie

Tu jest cały zestaw głowa, broń i tekstury

Niestety, bez rozłożenia siatki się nie obejdzie.