Poszukuje programu, który umożliwi mi zobaczenie w 3D obrazu, który jest zapisany w pliku DDS. W pliku taki obraz wygląda tak jak na zdjęciu, a chciałbym go zobaczyć w 3D, czyli tak jak wygląda on w grze.
Próbowałem w Photoshopie, w Gimpie, w Blenderze, w 3D Model Viewer ale nie udało mi się tego wykonać. Czy ktoś zna może jakiś program do celu opisanego w tym temacie (może być płatny).
Dzięki za link ale z wykonanych przeze mnie prób wynika, że ten program tylko konwertuje dds do innych formatów, a ja potrzebuje program do poskładania całego obrazu dds do 3D.
Niestety nie ma takiej możliwości ponieważ plik .dds to sama tekstura (obrazek) nakładana na model wykonany w 3D podczas renderingu czyli np. podczas gry.
To może w takim razie jest możliwość aby najpierw otworzyć model 3D, a na niego nałożyć tekstury dds. Modele 3D też posiadam, tylko że w formacie CRF lub OBJ. Blender otwiera crf, ale nie udało mi się nałożyć na to struktur dds.
3D Model Viewer otwiera obj i potrafi nakładać tekstury dds ale jeszcze nie próbowałem. Sprawdzę i dam znać.
Przekomwertuj dds na jakiś standardowy format obrazu (np jpg), chyba irfan view to potrafi, następnie wstaw ją na zaimportowany plik .obj w blnderze wybierając mapowanie uv (domyślne mapowanie źle rozłoży teskturę).
Do Blendera bez problemu można zaimportować plik .obj, jednak w tym samym katalogu powinien znaleźć się także plik o rozszerzeniu .mtl, który zawiera informacje o materiale i tekstura, zgodnie z drzewem katalogów. A jeśli to nie pomoże, to otwórz w Blenderze okno UV/Image Editor i wczytaj teksturę. Siatka modelu powinna być zunwrapowana, więc tekstura powinna bez problemu wejść na model. Potem tylko w oknie 3D wybierz Texture w opcji Viewport Shading.
Powstał mały problem ponieważ okazało się, że mam tylko modele 3D od razu złożone i mam do Was pytanie czy jest możliwość aby na taki model 3D nałożyć teksturę ? Czy jednak trzeba najpierw taki model rozłożyć do siatki w 2D poprzez (jeśli dobrze mówię) mapowanie UV lub Unwrap.