Cześć,
Mam problem z wydajnością w grze Wiedźmin 3. Klatki utrzymują się na poziomie 35-50 fps, w zależności od lokacji, w której się znajduję. Gram na bardzo wysokich ustawieniach oraz modach. Jednak grałem również w gry Assassin Creed Odysey, Far Cry 5, Shadow of the Tomb Raider itp. również na najwyższych ustawieniach, a tam problemu z fps nie było. Większość procesów w tle mam wyłączonych. Pobrałem najnowsze sterowniki do karty graficznej, jednak to nie rozwiązało problemu.
Mody, których używam to głównie tekstury 4k, Photorealistic Reshade, mody na poprawę światła, ognia, trawy i cieni.
Procesor Intel® Core™ i5-9600K CPU @ 3.70GHz 3.70 GHz
RAM 16GB
Karta graficzna GeForce RTX 2060 Super
A może uważacie, że na tym sprzęcie takie klatki, przy takich ustawieniach i modach są racjonalne?
I wszystko jasne. Choć 2060s to dobra karta to jednak nawet tekstury w 4k to już dla niej za dużo. To karta raczej stworzona do maks 1440p a i to czasami może okazać się dla niej za dużo.
Może tu jest problem, bo sama gra nie ma jakichś bardzo wysokich wymagań, zwłaszcza po wyłączeniu hairworks oraz obniżeniu nieco jakości cieni i ilości wyświetlanych postaci.
Ogólnie można powiedzieć że cały sprzęt masz za słaby by próbować grać w 4k i jeszcze to Photorealistic Reshade. Twój sprzęt jest idealny do FHD i czasami (o ile pozwoli) do 2k.
On jeszcze nie pisał w jakiej rozdzielczości gra. Tekstury 4K to tylko mod zajmujący pamięć vram. Można go używać nawet przy FHD.
W każdym razie powinien wywalić wszystkie mody i sprawdzić jak chodzi czysta gra, a później testować po jednym, a nie zmuszać nas do wróżenia ze szklanej kuli.
Ja też może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Mnie chodzi o to, ze nawet jak gra we FHD ale używa moda z 4k teksturami to 2060s też jest za słabe. Choć to oczywiście względne. Bo jeżeli osiąga przy tym 30-40 k/s to dla mnie na przykład taki wynik byłoby ok. Jednak ja jestem niedzielnym graczem więc rozumiem, że na PC 30 fpsów to dla kogoś za mało.