Wiedzmin 3. Spadki fps po zainstalowaniu patcha

Witam mam problem z wiedźminem 3, gra na wersji 1.02 działa idealnie, nie zauważyłem nawet jednego spadku fpsów lub przycięcia.
Na patchu 1.10/1.12 (Testowałem obydwa) fps spadają co chwilę aż do 4 co powoduje scinke na kilka sekund.
Mój procesor to Pentium G3220 3.0GHz, a karta graficzna GTX 750 2gb od asusa.
Wiem że procek jest dwurdzeniowy i może być przyczyną ale jak napisałem wyżej gra na poprzednim patchu chodzi idealnie.
Fps są pomiędzy 40-60 na ustawieniach średnich i pare ustawień niskich (np. cienie bo niewidzę różnicy)
Rozdzielczość 768p lub 720p, nawet na 1080p daje rade.
Dodam iż na wersji 1.02 procesor rzadko dobija do 100%, karta graficzna chodzi powyżej 80%.
Na wersji 1.10 było trochę inaczej procesor stale dobijał do 100% (program BES nie pomógł) a karta graficzna dobijała zaledwo 70%.

Mógł bym grać na tym 1.02 lecz chciał bym w przyszłości kupić dodatek a potrzeba nowszą wersje gry i niewiem jak by było z glitchami/bugami bez patchy.

Przecież najnowszą dostępną wersją jest 1.31, więc zainstaluj ją.

Instalujesz przez GOG czy Steam?

GOG ale instaluje z płyt bo na moim necie to tydzień bym ściągał.
Spróbuje zainstalować do najnowszej i zobaczę.

Masz trochę słaby komputer. nie graj w Full HD

Gram w 720 lub 768p, full hd tylko testowałem i niema spadków oczywiście bez patchy, jutro napiszę czy patch 1.31 pomógł.

To jest dziwne, bo mam karte generacje nizsza-gtx660 i wiekszosc ustawien na maks, poza hairworks, wygladzaniem i cieniami i to lata ponad 30fps… wiekszosc czasu ppnad 40…

A co z procesorem?
Wydaje mi się że masz lepszy, bo w tej konfiguracji to procesor jest wąskim gardłem

Zaktualizowałem grę do 1.31. Gdy po aktualizowaniu uruchomiłem grę to w czasie wykonywania prologu (kaer morhen) miałem 2x ścinki, nie wiem czy to spadki fps bo nie uruchamiałem afterburnera.
Włączyłem BES ustawiłem na -3% i fps w grze na 30, po tym czasie miałem tylko 2 przycięcia i to wiele krótsze niż wcześniej (około 1s).
Jutro się pobawię ustawieniami i zobaczę czy nie będzie więcej ścinek, aczkolwiek gra jest teraz grywalna. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł czy można w całości wyeliminować te ścinki to bym był wdzięczny. Dodam że na podkręconej karcie +100 na rdzeniu i 200 na pamięci, były gorsze ścinki ale nie wiem czy mi się nie wydawało bo zaraz po pierwszym uruchomieniu przywróciłem zegary do wartości domyślnych.
Jutro będę testować bo mam więcej czasu.

Spróbuj ten mod, napisane jest że nie powinien zbytnio wpłynąć na jakość

o ile dobrze pamiętam to od którejś łatki zmniejszyli obciążenie dla GPU, kosztem CPU.

zarzuć screena jak wyglądają Twoje ustawienia w grze.

Próbowałem wszystkich ustawień, niskie itp. nic nie pomaga. Jedynie ograniczenie 30 fps zmniejsza znacznie ścinki.

Próbujesz grać w wymagającą grę AAA na procesorze dwurdzeniowym bez HT. To sie nie moze udać. Wiedźmin lubi mocne procesory.

Tylko zastanawia mnie czy oni dodali coś do patchy jeżeli na jednej wersji niemam problemu.
Aktualizowałem też windowsa w nadzieji że coś pomoże ale dużej różnicy nie widzę. Do wersji 1803.

Gra dostała kilka usprawnień jeżeli chodzi o grafikę i AI co trochę podniosło wymagania. Niewątpliwie czeka Cię inwestycja w procesor.

1 polubienie

Więc widzę że pozostaje mi granie na wersji 1.02 a po zakupie nowego procka pobranie najnowszej i dodatków. Tak w ogóle to mam w pc 5 gb ramu (1x 4gb i 1x1 gb), dowiedziałem się w internecie że można połączyć 4gb i 1gb w dual channel więc tak zrobiłem i działa w dual (jak dobrze zrozumiałem to 2gb działa w dual a reszta w single, jeżeli nie to może mnie ktoś poprawić) ale nic nie pomogło.
Jedyny wzrost wydajności zauważyłem w fortnite, cs go itp.

A co z modami?
Część z nich, na czele z tym, który wyżej podałem, powinny doprowadzić wiedźmina do stanu używalności

Szczerze nie próbowałem ale zobacze co da i czy znacznie obniży grafikę.

Mod niestety nic nie poprawia nadal są ścinki, a nawet od pewnego czasu crashe.