Na innym koncie nie widać problemu gdyż prawdopodobnie Support Assist OS Recovery nie utworzył jeszcze punktów przywracania. (tworzone są podczas obciążenia komputera)
Możesz spróbować wyłączyć to narzędzie. Znajdziesz go w Panelu Sterowania.
O ile jeszcze nie skorzystałeś z opcji przywracania, aby sprawdzić czy powrót do jednego z zapisanych Punktów przywracania naprawi problem, to jest jeszcze inna opcja
Należy naprawić dostęp do usług
Przed przystąpieniem do pracy z programem, utwórz nowy Punkt przywracania
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz frazę Utwórz punkt przywracania i wybierz ją z listy wyników.
Na karcie Właściwości systemu w sekcji Ochrona systemu wybierz pozycję Utwórz
Wprowadź opis punktu przywracania, a następnie wybierz kolejno pozycje Utwórz > OK.
Jak będziesz miał zrobiony Punkt przywracania, przejdź do kolejnych poleceń
Pobierz wersję portable, rozpakuj do dowolnego katalogu i uruchom plik Repair_Windows.exe z uprawnieniami administratora (prawy klik na pliku)
Następnie po kolei (pierwsze uruchomienie) klikasz
Ekran regulaminu - I agree
Ekran programu - Jump to repairs
Ekran programu - Open repairs
Pojawi się ostrzeżenie - I understand the risk (Close this warrinig)
Odznaczasz wszystkie All repairs
Zaznaczasz tylko 03, 05, 14, 25, 26
Klikasz Start repairs
Po restarcie zrób nowy skan FRST i wstaw świeże pliki do wglądu, napisz, czy zauważyłeś poprawę
Nie wchodzę w metodykę naprawy. Zasugeruje jedynie by sprawdzić który/e proces/y zmusza/ją do intensywnej pracy WMI Prowider. Taka informacja moze być przydatna.
Opis ponizej.
Krzysztoft1 niestety nie mogę znaleźć tego OS recovery. Ani przez wyszukiwanie, ani ręcznie (być może szukam w złych miejscach). W ustawieniach SuportAssist odznaczyłam wszystkie wskazane przez Ciebie opcje.
@Yakii w pierwszym punkcie podanego przez Ciebie rozwiązania wyskakuje mi „odmowa dostępu”.
Jak na screenie:
Tu nie chodzi o zatrzymanie tej usługi ale o jej zrestartowanie. Mimo to jesli brak dostępu to trzeba robic następne kroki.
Te następne dotyczą wyłacznie znalezienia procesu który tak mocno obciaza WMI poprzez wyszukanie ich ID w Podgladzie zdarzeń. To nie naprawi niczego a jedynie da informację co było ich przyczyną.
Cześć @ThetaETX
Tylko że Support Assist może automatycznie uaktualniać sterowniki i BIOS do komputera.
Jeśli będą one nie aktualne, system będzie podatny na zagrożenia.
Sterowniki jak trzeba będzie, uaktualni system. Bios mozna samemu o ile to konieczne.
W Podgladzie zdarzeń sa wpisy o problemie z Dell Data Vault Processor.
Bez sprawdzenia (link w moim post) jakie procesy powodują obciążenie CPU tyle wiadomo ze niewiele wiadomo.
P.S. Jestem zwolennikiem wywalania rozmaitego rodzaju zewnętrznych „asystentów” dodawanych przez firmy.
@ThetaETX nie miałam SupportAssist zainstalowanego, zrobiłam to dopiero po tutejszych wskazówkach, także moim zdaniem nie ma wpływu na problem.
@Yakii ten bład wyskakiwał przy resetowaniu, ale faktycznie nie jest to istotne. Błędów WMI mam ok 800, wiele numerów nie jestem w stanie znaleźć w menadżerze. Te które ciągle istnieją to:
12108 - CCleaner.exe
11856 - Dell.TechHub.Instrumental.SubAgent.exe (powtarza się zdecydowanie najczęściej)
6840 - DDVDataCollector.exe
Tak jak wspomniałam pozostałych numerów nie ma, ale okoliczne to chrome.exe i svchost.exe (nie wiem czy to ma znaczenie)
Proponuję pobranie najnowszego obrazu Windows 10 za pomocą MediaCreationTool
i zrobienie nakładki na istniejący system
Nie utracisz danych
Przygotuj sobie pendrive do zapisania obrazu
Zawsze zalecam dla bezpieczeństwa skopiowanie ważnych danych na inny dysk
Przed przystąpieniem do pracy, warto również
odinstalować nieużywane programy
oczyścić dysk systemowy, aby pozbyć się niepotrzebnych plików
oczyścić rejestr, np. CCleaner
Pisz, gdybyś miał problemy z wykonaniem poszczególnych poleceń
Umieścimy szczegółowe opisy
Sam pisałeś, żeby go zainstalować i faktycznie to zrobiłam. Jestem 100% pewna, że go nie było (nie wyszukiwało w programach, pobierałam instalke ze strony Dell)