Od dłuższego czasu próbuję znaleźć rozwiązanie ale nie udało mi się nic wymyślić.
Mianowicie problem jest taki, że od kilku miesięcy co jakiś czas rozłącza mi się wifi w komputerze.
Szczegółowo opisując, problem pojawia się podczas przeglądania internetu, nasila się podczas obciążenia sieci na przykład przy oglądaniu filmów na YouTube. Na pasku zadań pojawia mi się żółty wykrzyknik przy symbolu wifi i informacje typu: brak internetu, ograniczone, zabezpieczone. Muszę wtedy odłączyć się od sieci i znów połączyć i przez jakiś czas działa później normalnie.
Co próbowałem zrobić? Resetowałem kartę sieciowa w Panel Sterowania -> połączenia sieciowe. Przełączałem na IPv6 albo ipv4 ale to nic nie dało.
Próbowałem też zaktualizować sterowniki ale hp support assisant nic nie znalazł.
Co więcej, problem z internetem jest tylko na tym komputerze. Na telefonach i innych komputerach wszystko w porządku. Problem pojawiał się także na Windows 8 przed aktualizacją ale na jakiś czas zanikł.
Czy moglibyście poświęcić trochę czasu i poprowadzić mnie przez możliwości rozwiązania problemu? Chętnie wykonam wszystkie czynności mające przybliżyć przyczynę.
Proszę o pomoc. Postaram się odwiedzać temat jak najczęściej i postaram się odpisywać na posty jak tylko się da.
Speed test:
Podczas działania programu nie występowały problemy z internetem.
Przeinstaluj sterowniki tj wyrzuć obecne, zainstaluj jeszcze raz. Nie masz konfliktów w sieci tj. więcej niż jedno urządzenie nie ma przypadkiem tego samego adresu IP? Wpisz adres na sztywno, zmień kanał Wi-fi na routerze, a jeżeli to nie problem to zresetuj ustawienia routera wcześniej. Jaka jest moc sygnału Wi-Fi? Bywa, że przy większym obciążeniu przy słabej mocy dzieją się własnie takie kwiatki. Kolejna sprawa to czy masz zaporę czy antywirusa? Bywa, że to on jest przyczyna zrywania internetu i trzeba go po siebie skonfigurować, a to już zależne jest od tego jakie oprogramowanie masz. zróbmy checklistę:
skoro dzieje się to na YT wygeneruj scenariusz taki sam jak podczas gdy tracisz internet - włącz film, ale z wyłączonymi wszelkimi zabezpieczeniami tj AV czy zapory. W przypadku braku zrywania są możliwe dwa scenariusze: komputer został zainfekowany i złośliwe oprogramowanie wykrywa działanie AV, które filtruje ruch co powoduje paraliż sieci lub oprogramowanie zabezpieczające jest zbyt wrażliwe i nie radzi sobie z przepływem danych - warto wykluczyć wtedy przeglądarkę z aplikacji filtrowanych i sprawdzić efekty
przeskanuj system antywirusem z najświeższymi bazami, może być coś w wersji trial, ale rekomendowanego (ESET, Kaspersky, Norton), jeżeli masz coś innego to przeskanuj tym, w razie wątpliwości odinstaluj go i zainstaluj jedne z trzech i powtórz skanowanie
jeżeli to nie pomoże przeinstaluj całkowicie sterowniki karty sieciowej, nie wiem jakie oprogramowanie dodatkowe jest zainstalowane, ale jest może jakiś menedżer sieci od HP, które niepotrzebnie majstruje przy przepustowości
podłącz komputer po kablu i powiedz czy dzieje się to samo. Jeżeli nie to być może szwankuje karta Wi-Fi
Dalej będziemy myśleć jak nic z powyższego nie pomoże.
Po zainstalowaniu PingPlotter wczoraj zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
Podczas gdy program jest normalnie wyłączony czasami gdy w ułamku sekundy odświeża się system - obraz mrugnie - to widoczny jest zarys jakiegoś okna otwartego małego ale nie jestem w stanie przeczytać co to jest. Normalnie nic takiego nie jest włączone.
Ponad to. Od wczoraj o dziwo problem z internetem się ponownie nie pojawia podczas oglądania. Oglądałem jakieś seriale na tvp vod, podczas włączonego PingPlotter ale internet działał normalnie przez ten czas. Ale gdy wyłączyłem program który monitoruje internet problem się znów pojawił. Spróbuje zbadać temat dokładniej jutro.
Mój program antywirusowy to Bitdefender legalnie kupiona, aktywna wersja która ma zaporę. Zapora systemu Windows jest wyłączona po to aby się nie gryzły. Na noc zostawię komputer w włączonym skanem gruntownym całego systemu i zobaczę czy coś wyjdzie (chociaż wątpię).