Wimote: nie wszystkie przyciski są rozpoznawane na Steam

Do tej pory korzystałem ze steam we flatpaku. Dałem mu zezwolenie na korzystanie z Bluetooth, jednak nie wykrywał Wiimote. Postanowiłem przenieść się na Steam z repo mojej dystrybucji (OpenSUSE Tumbleweed). Wimote został wykryty. Działają osie obrotu, detektory ruchu. Problemem jest, że nie wszystkie przyciski są rozpoznawane. Domyślam się, że jest to spowodowane tym, że X-y w połączeniu z odpowiednim modułem jądra tłumaczą kliknięcia tych przycisków na przyciski klawiatury lub myszy. Konfiguruję poprzez Steam/Konfiguracja/Kontroler i tam wybieram ogólne ustawienia kontrolera. Trochę szukałem w internecie, jednak mam też inne zajęcia.

Zezwolenia dotyczą aplikacji systemowych, a nie tych z flatpaka, ale i tak wiele osób myśli, że jest inaczej.

Jeżeli chcesz zarządzać zezwoleniami dla aplikacji flatpak zainstaluj np. flatseal wtedy wygodnie z GUI sobie zarządzasz przełącznikami “per aplikacja flatpak”. Ewentualnie z konsoli do tego służy flatpak override
Wszystko jest w dokumentacji flatpaka ładnie wytłumaczone:
https://docs.flatpak.org/en/latest/sandbox-permissions.html

Co do kontrolera Wimote to niektóre przyciski nie są lub są źle zmapowane.

xwiishow

Once you followed the instructions given above, you can use the xwiishow command-line program from the xwiimote tools project. Simply install the xwiimote-package and run xwiishow list. This will list all currently connected devices. Via xwiishow you can open a device and see a visualization of all input events. Several hotkeys are available to control the device.

Może być też przydatna dokumentacja z Arch Linux odnośnie tego modułu:
https://wiki.archlinux.org/index.php/XWiimote#Device_Handling

W xbindkeys możesz dany input zbindować.

Cyt:

Linux - mapowanie klawiszy

Aby przemapować klawisze w klawiaturze pod Linuksem trzeba zmienić wartości w pliku
" /usr/share/X11/xkb/keycodes/evdev ".
Nic prostszego, lecz… skąd mam wiedzieć które to klawisze?

  1. Wklepujemy w konsoli xev .
  2. Aplikacja uruchamia się.
  3. Naciskam klawisz wyświetlają mi się szczegóły, czyli przyporządkowany mu numerek i inne głupoty.
  4. Otwieram vimem evdev , zamieniam miejscami np. numerki 94 i 108.
  5. Reboot i AltGr już we właściwym miejscu.

A pod Windows zaś pomoże nam programik Sharpkeys.

Też mi się kiedyś zachciało grać na linuxie, to pomogło.

Xev dla tych przycisków niczego nie pokazuje. Co dziwne, to po zainstalowaniu wminput te przyciski działają, ale Steam wykrywa Wiimote i Nunchuk jako dwa pady XBox360.

No ty nie jesteś z pierwszej łapanki. lspci? i 2 urządzenia?

To znaczy wminput korzysta z uinput, więc może chyba dodać tyle urządzeń, ile chce :wink: .

Może, ale nie powinien.

Mapowanie klawiszy nie pomogło? Ok doczytałem. flatpack itd…

Właśnie - bez wminput xev nie wyświetla nic dla tych klawiszy.

No to za głupi jestem, ogólnie omijam flaty, i inne wynalazki.repo i już.

Ogólnie, to ja się wygubiłem. Okazuje się, że wminput nie rejestruje dżojpada do uinput, bo żaden dżojpad nie jest widoczny. Miałem po prostu odpalone dwa razy sc-controller.