wczoraj podłączyłem do kompa aparat, który wcześniej był podłączony do innego, najwyraźniej zainfekowanego, komputera i Avast od razu wykrył mi plik:
G:\jiinfq.exe
Plik był razem z wirusem Win32:Sality, więc kazałem usunąć.
Nie wiem, czy do wina tego wirusa, ale od tego momentu gdy wejdę w Mój Komputer, a potem kliknę PPM na dysk wymienny G: (czyli aparat) i spróbuję wybrać opcję “Otwórz”, “AuToPLAy” (?! - taka właśnie jest pisownia, nie pamiętam czy tak było wcześniej), “Eksploruj”, to mi wyskakuje okienko “Otwieranie za pomocą…” zamiast normalnego wejścia w aparat, które by mi pokazało foldery i wszystko normalnie.
Jedynie wybierając opcję: “Otwórz jako przenośne urządzenie multimedialne…” dam rady otworzyć aparat i przeglądać foldery.
Poza tym, z rzadka miewam problemy z zainfekowanym komputerem, toteż chciałem wkleić loga, żeby sprawdzić czy wszystko ok, bo po szybkim przeglądnięciu wyników w Googlach wyszło mi na to, że jest to całkiem uciążliwy wirus.
Nie znam się na tym, tak sobie tylko przejrzałem i w oko rzuciły mi się wpisy z wspomnianym przeze mnie w pierwszym poście jiinfq.exe, jednak ja tu się nie będę rozpisywać, bo totalnie nic nie wiem o sprawdzaniu logów.
To dobrze że skaner nic nie znalazł Spokojnie plik HOSTS został - jak piszesz - zmodyfikowany przez Spybota nadal używasz ten program? Dla pewności zresetujemy zawartość tego pliku. Plik hosts można zmodyfikować skryptem do OTL (napiszę go później jak odpowiesz na poniższe pytania) lub ręcznie wywalając z niego wszystko oprócz tej linii
Napisz jakiego programu zabezpieczającego używasz obecnie, bo widzę szczątki po Esecie
Kasperskim
Na pewno działa Avast zresztą stara wersja do aktualizacji
Tak…, raz na ok. 3miesiące robię skan tym programem.
Zgadza się, wcześniej miewałem różne antywirusy, był i NOD32, i Kaspersky, czy Panda, itp.
Obecnie Avast! wersja 4.8 Home Edition
Nie dam rady tego uruchomić.
Po kolei: