Win8 zamyka randomowo wszystkie aplikacje

Dzień dobry, mój program polega na tym, że co jakiś czas, Windows się chwilowo zawiesza ( 3 sekundy maks ) no i po tym wraca normalnie do pulpitu. ( jeśli miałem uruchomioną przeglądarkę lub jakąś grę ). Co więcej, ikony w trayu ( taka mała strzałka w górę na pasku start, przy godzinie ) również znikają. To wygląda tak, jakby coś się resetowało. Może to jakaś wina explorer.exe, ale nie dostają żadnych komunikatów. Przedwczoraj tak się robiło, wczoraj tylko raz, a dzisiaj znowu zaczyna.

 

Puściłem scannow, ale nie dokończył pracy bo się “zawiesił” i wyłączył wszystkie aplikacje. ( laptop się nie restartuje, ani nie wyłącza )

 

Antimalwarebytes nic nie pokazał, tak samo ESET Smart Security. Adwcleaner też jest czysty. Nie wiem co robić, gdyż takie wyłączanie się po prostu uniemożliwia pracę na kompie. ( nigdy nie wiadomo kiedy nadejdzie ) Do tego, próbowałem skorzystać z Process Monitora, ale niestety nic nie pokaże kiedy nastąpi wyłaczenie aplikacji.

 

Macie jakieś pomysły ? Odświeżanie Windowsa robiłem kilka miesięcy temu i nie chciałbym się w to znowu bawić. ( to ostateczność, o formacie nie ma mowy )

 

Najgorsze jest to, że nie wiem co powoduje ten “crash”.

 

Przejrzałem dziennik zdarzeń i wstawiłem dwie informacje, które może okażą się pomocne :

http://wklej.org/id/1466240/

http://wklej.org/id/1466243/

 

//edit: jednak scannow się udał w końcu i to jest log http://wklej.org/id/1466279/

 

 

FRST.txt http://wklej.org/id/1466266/

Addition.txt http://wklej.org/id/1466267/

Nie widać infekcji. Użyj MCPR.exe i usuń sterowniki od McAfee:

http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331

http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe

Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :

HKU\S-1-5-21-1273194314-104082989-1431578779-1002\...\Policies\Explorer: [] 
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK
S2 mfecore; C:\Program Files\Common Files\McAfee\AMCore\mcshield.exe [1041192 2014-06-18] (McAfee, Inc.)
S3 HipShieldK; C:\Windows\System32\drivers\HipShieldK.sys [197704 2013-09-23] (McAfee, Inc.)
S3 mfencbdc; C:\Windows\system32\DRIVERS\mfencbdc.sys [444720 2014-06-18] (McAfee, Inc.)
S3 mfencrk; C:\Windows\system32\DRIVERS\mfencrk.sys [96592 2014-06-18] (McAfee, Inc.)
C:\Program Files\Common Files\McAfee
C:\Windows\System32\drivers\HipShieldK.sys
C:\Windows\system32\DRIVERS\mfencbdc.sys
C:\Windows\system32\DRIVERS\mfencrk.sys
C:\Program Files\McAfee
C:\AdwCleaner
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\MCODS => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\mcpltsvc => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\McMPFSvc => ""="Service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MCODS => ""=""
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\mcpltsvc => ""=""

Uruchom FRST i kliknij Fix. Pokaż raport z usuwania Fixlog.

 

Błąd odczytany z systemowego podglądu zdarzeń wskazuje na program Autodesk.

Klawisz z logo Windows + X i wybierz Podgląd zdarzeń: http://wstaw.org/m/2014/02/28/logo_Windows__X.png

Pobierz i uruchom ShellExView for x64

Wyłącz (Disable Selected Items F7) wszystkie wpisy odnoszące się do Autodesk.

Później zrestartuj komputer.

Fixlog http://wklej.org/id/1466380/

 

W między czasie użyłem dism/online poprzez wiersz poleceń i naprawiłem pliki Windowsa. Chyba problem się rozwiązał, ale wolę poobserwować system jeszcze ze dwa dni.

Skasuj folder C:\FRST