[WinAPI] jak zacząć, jakiś kurs czy coś

Na forum jeden z użytkowników napisał, że zamiast używać modułu WinGraph lepiej przeżucić się na WinAPI, bo wtedy pisze się aplikacje do Windows’a.

Niestety jestem początkującym programistą i znam tylko Pascal’a. Potrzebuję pomocy, a przez Google ciężko znaleźć, bo najwięcej kursów jest dla C++

Z góry dziękuję i pozdrawiam

rozwalkompa , jeśli znasz już Pascala, poczytaj o Object Pascal’u.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Object_Pascal

Object Pascal == Delphi == Free Pascal.

W razie wątpliwości: WinApi to zbiór API (funkcji bibliotecznych) pozwalających na pisanie aplikacji pod Windows. Jedyne co z biegu mogę polecić to:

http://www.freepascal.org/docs.var

Jest tam link do dokumentacji WinApi na FTP Borlanda (dokumentacja na potrzeby Delphi, ale Free Pascal to praktycznie takie darmowe Delphi właśnie).

Tutorial porównujący WinApi pod C++ i pod Delphi (a więc i FP):

http://www.codexterity.com/raw-delphi/

Generalnie jednak sugeruję zacząć się uczyć C. :slight_smile:

Kiedyś próbowałem C++ i Javy 2 Mobile Edition, ale oba te języki są obiektowe.

I właśnie mam problem, bo w szkole nie mieliśmy programowania obiektowego i nie było do kogo się zwrócić o pomoc, gdy czegoś nie jarzyłem. Kursy nie odpowiadają na wszystkie pytania, niestety.

Ale co zrobić, trza się wziąć do nauki…

To pisz w C, nie jest obiektowe ani trochę. :slight_smile:

To w czym C jest lepsze od Pascal’a?

W ilości materiałów, w tym, że większość API jest natywnie w C lub C++, w tym, że ma większy wybór kompilatorów i narzędzi do deweloperki. Ma też lepszą semantykę i funkcjonalności, których Pascal nie ma (np. TMP).

Ja odwróciłbym to pytanie i zapytał, w czym Pascal jest lepszy od C.

A później zastanowiłbym się nad brakiem jakiejkolwiek sensownej na nie odpowiedzi. Żadnych argumentów przemawiających za Pascalem także nie ma, oprócz tego, że istnieje pewna grupa ludzi, która uważa go za język łatwy i idealny na początek.