Winda 2000 i nie odczytuje Płyt DVD i CD

Witam serdecznie i proszę o pomoc

Jestem informatykiem w pewnej szanującej się instytucji, rozpocząłem pracę dwa miesiące temu, mój poprzednik zostawił trochę bałaganu (pisze bo może być istotne)

Problem polega na tym:

Po opieką mam stacjonarkę HP z P4 postawioną na windows 2000 professional. Umieszczony CD/DVD-rom LG nie odczytuje płyt(wszystkich). Spodziewałem się jakichś problemów w biosie (ustawione na UDMA choć sprawdzałem również pod PIO-0,PIO-1) napęd widoczny, w systemie również. Sprawdziłem taśmę trochę pozwijana więc wymieniłem na nówkę. Dalej to samo. Napęd widoczny, reaguje. W chwili kiedy klikam na dysk E:/ komunikat o błędzie BRAK DOSTĘPU. Postanowiłem sprawdzić inne używane napędy problem się powtarza. Z racji tego, że jeden działał jak grzechotka drugiego nie byłem pewien postanowiłem kupić nową nagrywarkę. Akurat LG. Po założeniu w dalszym ciągu problem się powtarza. Przeczyściłem kompa kombo fixem i regcleaner-em i nic. Spodziewam się, że może być problem z rejestrem lub jakimś ustawieniami w windowsie. Nie za bardzo miałem do czynienia z 2k, jeśli ktoś zna rozwiązanie proszę o szybką odpowiedz. Reinstalka systemu nie wchodzi w rachubę gdyż muszę mieć na to odgórną centralną zgodę, poza tym jak już powiedziałem jestem świeżym pracownikiem i nie bardzo wiem jeszcze co podlega backupowi.

Witam. Najmniej Inwazyjnym sposobem jest w tej sytuacji wypalenie płytki live CD Linuxa, np: Ubuntu i rozruch z niej komputera. Można też użyć dystrybucji działającej z pendriva. Jeśli w Linuxie napęd działa, problem leży w W2K. Sprawdz zakładke “zabezpieczenia” i czy operujesz z konta o pełnym poziomie Administratora.

Tak jestem na koncie z pełnymi prawami. Z tym linuxem spróbuje. Nie wiem czy problem nie leży jeszcze w mostku, jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy czy przypadkiem nie zaktualizować chipsetu na płycie głównej