Windows 10 Home BSOD NETIO.SYS

Witam. Mam pewien problem z systemem, pojawiają się niespodziewanie BlueScreeny, dzisiaj miałem dwa razy.
DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
Zródło problemu : NETIO.SYS
Proszę o pomoc.

Czy zrobiłeś pełną aktualizację systemu z WU?

Plus z poziomu komputer zrób sprawdzenie dysku/partycji na błędy.

Plus program Ccleaner i usuń śmieci i błędy z systemu.

System jest jak najbardziej aktualny- wszystkie aktualizacje zostały zainstalowane
Komputer był czyszczony Wise 360 Pro, codziennie czyszczę komputer.

jw plus:

Uruchomisz wiersz polecenia jako Administrator i

jak masz C:\windows\system32 to dajesz cd…

i zostanie Ci C:\windows to dajesz cd…

i zostanie Ci tylko C:\ i teraz komenda sfc /scannow po sfc spacja

Restart i test

Na forum MS piszą, że taki błąd może wywoływać błędny sterownik, lub antywirus. Sprawdź czy po odinstalowaniu antywirusa i aktywowaniu tylko tego systemowego problem nadal występuje.

Na początek niech zrobi to co wyżej - sprawdzi błędy i pliki systemowe.

Pamiętam BSOD-y miałem nawet gdy był zainstalowany 8.1 (na tym samym komputerze), wtedy miałem zainstalowany ten sam program antywirusowy GData Total Security. Nie wiem czy to wina może błędnego sterownika czy antywirusa …

Może i on winny?

Tylko nie wiem jak to sprawdzić, może wina leżeć też po stronie sterownika

Ależ wszystko masz napisane i robisz po kolei:

  • błędy na dysku
  • sprawdzenie plików
    -TEST
  • wyrzucenie antywirusa
  • czyszczenie systemu
  • test

Niech sprawdza, ale zamiast tej ekwilibrystyki to do katalogu głównego może zejść chyba jedną komendą cd c:\ :wink:

Racja da radę - ale ja wolę zamykać.
W sumie rzadko się już korzysta z komend DOSA, to się zapomina.

C:\Windows\system32>sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

C:\Windows\system32>

Czyli nic nie znalazło

Restart i test i dalej.

To polecenie z tego co pisał JNJN musisz wykonać w katalogu głównym więc uruchamiasz cmd.exe (pewnie z prawami administratora - prawy klik myszą i uruchom jako administrator a następnie wpisujesz:

cd c:
sfc /scannow

Dziwne, bo z komunikatów, wynika, że zrobił sfc.

Ale zrób jeszcze raz jw

Skanuję jeszcze raz
Odczytałem BSOD-a z folderu Minidump ] poprzez program WinDbg:

                                                                        *
  •                    Bugcheck Analysis                                    *
    
  •                                                                         *
    

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck D1, {50, 2, 0, fffff8020300e9f3}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Skan SFC
c:>sfc /scannow

Beginning system scan. This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

c:>

Restart i test.

Zrestartowałem komputer i sprawdziłem pod kontem błędów dysku
Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.

479542271 KB total disk space.
124563364 KB in 152417 files.
104752 KB in 33960 indexes.
0 KB in bad sectors.
385247 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
354488908 KB available on disk.

  4096 bytes in each allocation unit.

119885567 total allocation units on disk.
88622227 allocation units available on disk.