Windows 10 i problem z Toshiba Canvio


(unnoticed.) #1

Witajcie.

Od pewnego czasu (strzelam w którąś z aktualizacji) w Windows 10 (sprawdzone na 4 laptopach) mam problem z dyskiem USB 3.0 Toshiba Canvio Basics. Dysk bez problemu się instaluje i jest widoczny w MU, ale nie pojawia się w eksploratorze windows. W narzędzia adm -> zarz. dyskami widnieje jako trzy partycje, na które nie idzie wejść. Co dziwne, na dysku jest tylko jedna partycja. Na innych systemach, np. wirtualnym xp/7 na tym samym laptopie śmiga bez problemów. Pomysły?


(kokoxD) #2

Ale problem jest z jednym dyskiem? Możliwe ,że po prostu nie ma przypisanej litery sprawdź to. Jeśli to nie pomoże spróbuj użyć tego programu http://www.dobreprogramy.pl/HDD-Low-Level-Format-Tool,Program,Windows,26933.html


(unnoticed.) #3

Tak, tylko z tym jednym dyskiem. Sęk w tym, że nie chcę go formatować. Problem pojawia się na każdym urządzeniu po tej “dużej” aktualizacji W10. Na świeżej instalce W10 działa ok.

 

Litery dysku nie idzie przypisać.


(kokoxD) #4

Daj screena z menadżera dysku. Bo niestety po twoim opisie nie jestem całkowicie pewien jak to wygląda.


(unnoticed.) #5

Problem nie tkwi w MU, bo sterowniki i partycje są normalnie wykrywane. Problem tkwi w “anniversary update” w W10. Na każdym urządzeniu bez tej aktualizacji dysk działa bez najmniejszych problemów.


(unnoticed.) #6

Dla wszystkich mających problemy z dyskami zewnętrznymi po instalacji “anniversary update” są dwa rozwiązania:

  • powrót do poprzedniego build`a opcją “recovery”,

  • odzyskanie partycji programem MiniTool Partition.

 

Szczegółowy opis:

https://www.partitionwizard.com/partitionmanager/how-can-i-recover-my-data-from-an-unallocated-hard-disk.html