Windows 7 nie instaluje na nowym laptopie

(Yaqoob 7) #1

Witam,

Przed godziną zakupiłem laptopa Asus k56C bez systemu, przychodzę do domu wrzucam win7 wszystko ładnie bootuje ale w ekranie wyboru partycji na której ma być instalowany system widzę komunikaty, że na żadnej nie może być on zainstalowany

Spróbowałem też z xp'kiem ale xp w ogóle nie bootuje.

(januszek) #2

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to wyłączenie w BIOS-ie uefi :slight_smile:

(system) #3

A mnie, pierwsze co przychodzi do głowy, to:

• wprowadzenie fabrycznych ( Restore Defaults w zakładce Save&Exit) ustawień BIOSu;

• Windows 7 (lub Windows8) wyłącznie 64-bitowy! Modele ( CA, CM, CB - spójrz na nalepkę pod spodem) tego Asus'a tolerują tylko systemy 64-bitowe. Windows XP w ogóle odpada!

(Yaqoob 7) #4

Do BIOSU nie wejdę bo nie wiem nawet jak mimo, że nie jestem komputerowym laikiem ale po prostu przy ekranie startowym nie ma takiej opcji.

A laptop jest nówka sztuka ze sklepu.

Ten model to akurat CB więc zgadzam się zapomniałem o tym, ale dlaczego 7 nie gra, nie mam pojęcia

(rgabrysiak) #5

Przeniesione z działu Systemy operacyjne Microsoft Windows.

(januszek) #6

Aby wejść do biosu wciskasz F2 kiedy podczas startu na ekranie wyświetla się logo Asusa.

(Yaqoob 7) #7

dobra poprawka szkolny błąd bo nie spróbowałem, w biosie byłem, przywróciłem ustawienia ale wciąż mam przy partycjach komunikat:

(januszek) #8

Czyli moja pierwsza myśl była dobra. Wyłącz to UEFI. Nie wiem gdzie to konkretnie jest w tym konkretnym biosie. Szukaj czegoś co nazywa się "Secure boot". Zobacz co jest w "Boot option" etc.

(Yaqoob 7) #9

Mam cośtakiego jak "Delete Boot Option" i do usunięcia jest UEFI : HL-DT-ST DVDRAM GU71N.

Mogę to bez obaw usunąć ?

(januszek) #10

Wydaje mi się, że to jest odpowiedź:

(Yaqoob 7) #11

niestety w moim biosie nie ma takich opcji ani nawet podobnych..

Mam jedynie na same górze "boot Configuration" pole "Launch PE OpROM" Disable i Enable

(Dimatheus) #12

Hej,