Windows 7 x32 czy x64?

Witam!

Jestem studentem AGH i na moim wydziale działa MSDN Academic Alliance. Mam do wyboru darmowe oprogramowanie Microsoftu i chciałbym wybrać którąś wersje Windows 7.

Zastanawiam się czy to ma być wersja 32 bityowa czy 64? Mam kilka programów takich jak: AutoCAD, Adobe CS3 Master Collection i wiele pokrewnych. Zastanawiam się czy na wersji 64 bitowej będzie to chodzić?

Aktualnie posiadam laptopa marki COMPAL z procesorem Intel Core 2 Duo T9400 2,53Ghz, GeForce 9600 GT (wersja do laptopów) oraz 4 Gb ramu Kingstona 800Mhz. Wydaje mi się że wersja 64 bitowa powinna śmigać. Na moim XP 32-bitowym jeden GB ramu leży i czeka… mam też kilka programów, powiedzmy starszej daty… i nie wiem czy na 7 będzie to wszystko działać… Nie byłem przekonany do Visty ale słyszałem że na 7 wszystko hula. Proszę o cenne uwagi i opinie :slight_smile:

bierz x64. Nie ma sensu żeby RAm ci się marnował w wersji x86.

Nawet jeżeli aplikacja nie jest stworzona pod x64, to Win7 x64 odpali ją w trybie *32. Nie ma problemu z kompatybilnością programów

Sam posiadam compala C2D T9300 2,5 GHz, GF 8600M GT, 4GB Ram oraz Windows 7 Pro x64 z MSDN AA.

System działa bardzo dobrze, po przesiadce na x64 wreszcie ten 1GB zaczął być wykorzystywany.

Ze sterownikami nie mam problemu, gry działają też bezproblemowo (oczywiście te starsze co nawet się na viście buntują to nie chcą działać).

Procesor 64bit - system 64bit

Procesor 32bit - system 32bit

Procesor 64bit - system 32bit (procesor nie wykonuje instrukcji 64bit, spada wydajność)

Procesor 32bit - system 64bit (system się nie zainstaluje)

Bierz x64. System wykorzysta całą instrukcję procesora (64-bit), jednocześnie będzie wysoka wydajność, no i wykryje całe 4 GB (32-bitowy system wykrywa zaledwie 3 - 3,5 GB) :slight_smile:

a odnośnie windowsa z MSDN AA, to występują problemy z instalacją polskiego language packa.