Windows 8.1 BOX czy OEM?

Hej. Zastanawiam się nad zmianą oprogramowania na swoim laptopie na Windows 8.1 Jako kobieta, za bardzo nie znam się na oprogramowaniu z licencją OEM i BOX.

wersje OEM możesz instalować kilka razy tylko trzeba przeprowadzić telefoniczną aktywacje na linij microsoftu

licencje OEM i BOX mają określona ilość stanowisk i jeśli kupisz na jedno stanowisko to będzie mógł być zainstalowany system tylko na jednym komputerze są też wersje na trzy stanowiska i podkreślam nie ma tu znaczenia wersja jaką kupisz musisz patrzeć na ile jest stanowisk

Ok, rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. Mój laptop to ASUS K70IC. 

W przypadku Windows 8.1 licencja OEM zezwala na przenoszenie systemu miedzy komputerami, pod warunkiem,że jednocześnie jest zainstalowana jedna kopia systemu, czyli system nie jest do wyrzucenia :). Jeśli chodzi o liczbę instalacji to chyba nie ma ograniczenia , jedynie po kilku , kilkunastu aktywacjach przez internet, może zajść potrzeba aktywacji telefonicznej. A co do ilości komputerów to po prostu trzeba patrzyć jaka jest licencja , jeśli potrzebujesz systemu tylko na swój komputer to OEM w zupełnosci wystarczy.

Pozdrawiam

Wojtek

sterowniki dla tego laptopa są tylko pod Windowsa XP oraz Windowsa 7 nie instalował bym innych systemów pod których producent sprzętu nie zrobił dedykowanych sterowników może to powodować problemy ze sprzętem, jego działaniem lub nawet doprowadzić do usterki

 

Nie zezwala, mylisz Win 8 z 8.1, w przypadku tego drugiego wrócono do OEM-ów i BOX-ów na starych zasadach.

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. A jak to właśnie jest z tym Windowsem 7 bo czytałam gdzieś na necie, że jak ktoś ma zainstalowaną wersję OEM i padnie mu płyta główna, na której jest ten system zapisany to wystarczy zadzwonić od Microsoftu i przedstawić im problem i dają nowy klucz po prostu, nie trzeba kupować kolejnego windowsa. A czytałam, że wycofują ze sprzedaży Windowsa 7 więc jak to by wyglądało wtedy gdyby zaszła taka sytuacja?