Windows 8.1 i Linux Ubuntu 12.04 LTS

witam,

Zabootowałem programem 3nity płytkę linuxa podanego w temacie.

Zainstalowałem linuxa na oddzielnej partycji JAK ZWYKŁY PROGRAM, gdyz podczas uruchamiania systemu nic mi nie znajdowało.

Odkąd go zainstalowałem mogę odinstalować linuxa, ale uruchomić go nie umiem.

Partycja ma oznaczenie T: .

Pytania:

Jak ustawić abym mógł przy starcie komputera wybrać system?

Czy dobrze zainstalowałem system?

Słyszałem legendy ze partycje (w moim przypadku T:) Trzeba przerobić na ext4(?) program gparted którego nie umiem odpalić ani żadnym innym programem tego nie moglem zrobić :<

Jeśli nie to jak to zrobić - krok po kroku - jestem totalnie zielony.

Na forum piszemy w języku polskim czyli korzystamy z polskich znaków diakrytycznych (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż).

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

Po drugie, w internecie wielkie litery oznaczają krzyk, dlatego proszę dokonać stosownej korekty

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.

[CIACH]

Na forum, nie bawimy się w moderatora.

Po 2 podaj specyfikacje sprzętu

Po 3 opisz dokładnie jak zainstalowałeś ubuntu na oddzielnej partycji (jednej? o.O)

Po 4 w komputerze masz BIOS czy UEFI?

A teraz nieco teorii. Jeżeli masz BIOS ( nie wiem jak to się sprawuje w przypadku UEFI ) To po poprawnym zainstalowaniu Ubuntu 12.04 LTS, system ten automatycznie doinstalowuje GRUB BOOTLOADER, czyli program rozruchowy, który “wskazuje” naszemu komputerowi drogę do odpowiedniego systemu, że tak to ujmę. Jest on automatycznie konfigurowany w sposób, który umożliwia wybór systemu przy starcie komputera ( możemy wybrać wtedy Windows lub GNU/Linux).

Aby zainstalować poprawnie system Ubuntu, Polecał bym program http://www.dobreprogramy.pl/Universal-USB-Installer,Program,Windows,38786.html. Z pomocą tego małego narzędzia przygotujesz swojego pendrive do instalacji systemu. (Jeżeli wolisz wypalić system na płytę DVD, polecam ImgBurn ).