Windows 8.1 - igdkmd64.sys DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


(Cesarz5) #1

Witam

Po aktualizacji (Do 8.1) co jakiś czas pojawia mi się bluescreen z podanym powyżej błędem. Jest to bardzo uciążliwe, gdyż cała nie zapisana praca rozpływa się. W internetach niewiele piszą. Troszkę poczytałem, ale bez rezultatu. Gdzieś mi mknęło wyjaśnienie o potrzebie sterowników. Po instalacji Everest płyta główna została opisana jako "Nazwa płyty głównej Lenovo INVALID" oraz "ID płyty głównej " .

Laptop: Lenovo G580

Procek: i3-3110M 2x2.4 GHz

Ram:8 GB

Proszę o pomoc.

Dziękuję i pozdrawiam.


(A Szm) #2

witaj,

nie chce Cię martwić, ale poczytaj sobie to: http://download.lenovo.com/lenovo/conte ... ex_pl.html

prawdą jest że mowa tam raczej o g585, ale ten i Twój laptop są dość podobne - więc może się okazać, iż w Twoim przypadku aktualizacja do win8.1 nie jest wskazana. Proponuję kontakt z pomocą techniczną Lenovo 22/2954950, by ewentualnie dopytać, czy u Ciebie da się z tym systemem "żyć". Oczywiście jeśli tak, to oni też pomogą Ci rozwiązać problem bluescreen'u. Niestety infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku, o ile pamiętam od 9.00-18.00.

pozdrawiam

PS. co do opisu płyty głównej to tym się nie ma co przejmować - u mnie tez tak jest!


(Cesarz5) #3

Eh... Problem tkwi w tym że już część niezapisanych postępów projektów/zaliczeń na studia poszła... w las...Dzięki za konkretną odpowiedź w tak szybkim czasie. Oczywiście będę dzwonił. O wynikach poinformuje.

-- Dodane 25.11.2013 (Pn) 17:01 --

Witam.

Otóż wygląda to tak. W informacji podano, że mam zainstalować sterowniki do win 8.1 których nie ma. Ewentualnie mam wrócić do 8.Pytanie. Czy można wrócić do 8 bez utraty danych ? zgrywanie tylu GB programów, projektów zajmie wieki.


(Icearas) #4

Cześć,

 

ostatnio miałem podobny problem na swoim Lenovo. Winne okazały się sterowniki do integry intela. Tutaj masz opisany mój problem: http://forum.dobreprogramy.pl/temat/456773-windows-81-brak-pami%C4%99ci-ram/#entry2940153 natomiast tutaj masz rozwiązanie: https://communities.intel.com/message/213585?noredirect=true&forceNoRedirect=true

 

Na moim Lenovo Y580 rozwiązanie się sprawdziło. :slight_smile: