Windows 8.1 x64 korzysta tylko z 1 rdzenia

Witam.

Jakiś czas temu wymieniłem w swoim komputerze płytę główną i procesor.

Płyta główna: gigabyte ga-h81m-hd3

Procesor : Intel Pentium G3258

 

Przez formatem w menedżerze zadań system normalnie wyświetlał zużycie 2 rdzeni, po formacie system wykrywa 2 rdzenie, jednak korzysta tylko z 1 - nawet jak go katuję do 100% to “nie może” użyć drugiego rdzenia…

 

CPU-Z:vsbUoXn.png

EVEREST:

Menedżer zadań:

Msconfig:v69scZx.png

 

System: Windows 8.1 x64 (przed formatem byl ten sam system)

Pokaż zrzut z Monitora zasobów > Procesor CPU.

http://i.imgur.com/bECyYP4.png

 

Monitor zasobów pokazuje wykres 2 rdzeni.

Jeśli system jednak używa tych 2 rdzeni, to dlaczego w menedżerze zadań jest wykres ogólny, a EVEREST wciąż pokazuje użycie tylko 1 rdzenia (nawet jeśli monitor pokazuje użycie 100% w obu rdzeniach)

Windows 8 ma chyba jakiś uproszczony wykres dla CPU W menedżerze zadań,a wersja Everesta jest trochę przedpotopowa :stuck_out_tongue:

Używaj tego programu : http://mirror.szepe.net/siv/siv.zip

Odpal odpowiednie dla systemu exe = 32 lub 64, podaj jeszcze zrzut z głównego okna.

http://i.imgur.com/f18YHMi.png

 

Rozumiem że win 8 ma jakiś uproszczony wykres dla CPU W menedżerze zadań, ale przed formatem także był win 8

 

Pobawilem się trochę “kolgacjami” i w monitorze zasobów była wydoczna różnica jak ustawiłem żeby gra korzystała tylko z 1 rdzenia, więc chyba jednak oba rdzenie chodzą :slight_smile:

W Menadżerze zadań kliknij prawym na wykres(ten duży po prawej) i wybierz Zmień grafikę na->Procesory logiczne.

Serio?

Chyba ze 100 razy próbowałem zmieniać wyświetlanie, szukałem różnych opcji i nie zauważyłem tego :frowning:

Jestem idiotą ;/

Dzięki za pomoc - temat można zamknąć :stuck_out_tongue:

 

PS: Czasem najciemniej jest pod latarnią…

 

 

Edit: Temat można zamknąć :slight_smile:

Chodzą dwa rdzenie, imo wszystko jest w porządku :stuck_out_tongue:

Obciąż czymś procesor np odpal jakiś filmik na YT , odpal siv > po 10 sekundach zrób zrzut i daj go tu.


edit

No i się wyjaśniło :wink: