Windows 8 - nie działajce kafelki


(Andzia Aneta1991) #1

Witam. Od dwóch dni mam laptopa z tym o to windowsem, długo się zastanawiałam nad kupnem sprzetu z ów windowsem, ale niestety nie było za dużego wyboru dlatego padło na 8. No i już pojawiły się problemy..

Dziś dopiero zauważyłam, że kafelki nie działają. Pomimo tego, że na początku działały. Jedyne co działa to MAPA, ani SKLEp, ani GRY nie działa.Kafelki które sobie sama dodałam (np. Mozilla, GG) działają. Już odinstalowałam program antywirusowy i dalej nic.. ;/ Dodam, że nie było instalowanych dużo programów.

Doradzcie co robić !


(Michal Widlak) #2

Żeby działał Sklep i Gry wymagane jest konto Microsoft Account (dawniejsze Live ID). Po założeniu tego konta będziesz miał dostęp do sklepu, gier i innych usług Microsoftu.


(Andzia Aneta1991) #3

Tak wiem, tylko że wcześniej się to włączyło i żeby przejść do ściagania trzeba było podac dane do logowania, a teraz to sie w ogóle nie otwiera. Wyświetla się ekran na zielono koszyk ze sklepu i się ładuję, ale niestety się nie załaduje.

Swoje własne kafelki np.: GG, Chrome, Mozilla działają.


(Michal Widlak) #4

Sprawdź czy jesteś (komputer) zalogowany przez konto Microsoftu (Ustawienia -> Zmień Ustawienia Komputera -> Użytkownicy). Jeśli nie to zmień konto lokalne na konto Microsoftu.


(Andzia Aneta1991) #5

No jak przełączę to dam znać czy pomogło, narazie niestety jak chce się przełączyć jest jakis problem z łącznością z MICROSOFTEM


(Hitm3n) #6

To może właśnie dlatego, że nie ma połączenia z serwerem MS.


(Andzia Aneta1991) #7

No niestety dalej nie ma możliwości przełączenia na konto microsoft. Wyskakuje komunikat "Obecnie nie można nawiązać połącznia z usługami firmy Microsoft. Jeśli ten problem będzie się powtarzać, wyszukaj tekst "problemy z siecią" na ekranie startowym.

No i dalej jestem w kropce. ;/


(Michal Widlak) #8
  1. sprawdź: czy jakikolwiek program antywirusowy bądź firewall nie blokuje Ci połączenia z netem;

  2. sprawdź: czy konto Microsoft jest potwierdzone (wysyłają link do autoryzacji na email) oraz czy komputer z którego korzystasz jest autoryzowany;

  3. sprawdź: Ustawienia - Zmień ustawienia komputera - Użytkownicy czy jesteś zalogowana poprzez konto Microsoft;

PS dzisiaj nie zauważyłem żadnych złych zachowań usług MS;


(Andzia Aneta1991) #9

1: no właśnie już odinstalowałam NOD'a 32, myślałam że to może mieć coś wspólnego - no ale nic nie zauważyłam.

  1. no właśnie nic nie dostałam na e-maila

3.no w ustawieniach jestem jako użytkownik lokalny i niestety nie idzie przełączyć.


(Michal Widlak) #10

Teraz już wiemy o wiele więcej :slight_smile:

Jeżeli Masz Microsoft Account to sprawdź czy ono działa (wyszukaj poprzez Google Microsoft Account). Jeżeli się zalogujesz to popatrz czy konto jest zweryfikowane (jeśli nie to wyślij ponownie link do aktywacji).


(Andzia Aneta1991) #11

A jak sprawdzić czy konto jest zweryfikowane ?

niestety trafiłes na dziewczynę, do której trzeba pisać jaśniej.;p

EDIT: Może łatwiej i szybciej będzie przeinstalować system albo jakoś go odświeżyć ?

Dodam tylko, że też zbytnio nie wiem jak to zrobić (potrzebowałabym jakiś wskazówek), oraz nie wiem czy nie trzeba było wcześniej coś zrobić aby teraz móc przeinstalować system. Dużo tutaj nie poustawiałam sobie, więc wielkiej szkody nie będzie. Tylko żeby mi tutaj został jakiś Windows a nie że zostanę bez niczego ;p Dodam, że mam laptopa sony vaio.

No chyba że obejdzie się bez przeinstalowania systemu, bo jesteś w stanie jakoś pomóc :slight_smile: czekam na dalsze info


(Michal Widlak) #12

Wejdź na ten adres: https://account.live.com i:

  1. jeśli Masz założone konto Microsoft Account (Windows Live ID) to się zaloguj - jeżeli się zalogujesz to zobaczysz wszystkie dane, które podałaś przy zakładaniu konta;

  2. jeśli nie dasz rady się zalogować, tzn. konto jest niezałożone lub nieaktywne. W przypadku nieaktywnego konta sprawdź skrzynkę pocztową, której użyłaś przy zakładaniu konta Microsoft - powinnaś tam znaleźć email od Microsoftu z prośbą o potwierdzenie tożsamości (weryfikacja).


(Andzia Aneta1991) #13

no to mam konto aktywne


(Michal Widlak) #14

No to teraz zostaje sprawdzić czy jesteś zalogowana przez konto Microsoftu czy konto lokalne.

wejdź: Ustawienia - Zmień ustawienia komputera - Użytkownicy pod zdjęciem (jest czy nie ma zdjęcia nieważne) popatrz uważnie co pisze. Powinna być opcja Zmień na konto Microsoft (lub podobnie).