Windows freezuje po ekranie ładowania, BSOD "ED"

Witam.

Mam dość poważny problem. Otóż po ekranie ładowania windows freezuje się na ekranie z niebieskim tłem jeszcze zanim wyskoczy “Zapraszamy!”.

Najgorsze jest to, że nie mogę nawet sformatować ani naprawić Windy z poziomu płytki instalacyjnej, bo pojawia się “Instalator rozpoczyna pracę” i koniec. Ani drgnie.

OTLPE też odpada. Wyskakuje bluescreen gdy odpala się LiveCD.

Jaki Windows? To bardziej wygląda na uszkodzony dysk niż infekcję. Tryb awaryjny systemu działa (F8 zaraz po ekranie BIOS)!?

Jeżeli uda się uruchomić system w awaryjnym ( z obsługą sieci) zastosuj się do tego: analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html#p3059741

Podaj logi OTL i OTLExtras.

Dysk napewno działa, bo dostałem się do danych (oprócz dysku systemowego C) gdy kombinowałem z konsolą (Shift + F10) podczas próby instalacji systemu z płytki.

Windows 7. Tryb awaryjny nie działa, podczas ładowania przywiesza się, błyska niebieski ekran i restartuje się.

Faktycznie nic się nie da zrobić, tylko oddać lapka na gwarancję?

F8 zaraz po BIOS -> wybierz opcję “Nie restartuj po błędzie systemu” (lub podobnie, piszę z pamięci) -> kolejny BSOD się nie wyłączy tylko zostanie na ekranie, zrób zdjęcie, wrzuć na hosting i daj link do niego.

Niestety jest późna godzina i dalsza pomoc może się przeciągnąć do jutra…

http://i43.tinypic.com/ftppiu.jpg

Oto zdjęcie

BSOD Wskazuje na problem z dyskiem, przenoszę do Hardware Sterowniki, tam dostaniesz instrukcje jak zdiagnozować stan dysku.

Jeśli masz dwa moduły pamięci RAM to spróbuj uruchomić laptopa na jednym.

Pobierz MHDD i nagraj na płytę http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.iso

Wejdź do biosu, zmień tryb SATA na Compatibility lub IDE , zapisz ustawienia (jeśli jest już tak ustawione to nic nie zmieniaj).

Uruchom laptopa z płyty, na tym ekranie wybierz swój dysk (wpisz liczbę pod którą jest dysk i Enter)

1.JPG

Kliknij F8 i zrób zdjęcia (zapewne SMART dysku będzie na dwóch ekranach), wgraj na jakiś serwer i podaj link na forum.

Oto zdjęcia z MHDD:

http://i42.tinypic.com/2cmvxqe.jpg

http://i40.tinypic.com/2czewsn.jpg

Poczekaj na kogoś bardziej oblatanego w ocenie dysków ale w mojej opinii jest do wymiany.

Dysk ma sektory oczekujące na remap (parametr 197), nie za dobrze wyglądają parametry też parametry 1 i 200 (wskazują na uszkodzenie powierzchni talerzy).

Potrzeba płyty CD

Pobierz Hirens Boot CD, wypakuj i nagraj na płytę.

Uruchom laptopa z nagranej płyty, wybierz Mini Windows XP (nieraz trzeba trochę poczekać na załadowanie ikon na pulpicie), uruchom Command prompt (czarna ikona) i wpisz chkdsk c: /f (gdzie c to partycja systemowa), wykonaj to kilka razy, aż nie znajdzie żadnych problemów.

Wejdź w My Computer i sprawdź czy możesz przeglądać pliki na partycji C, jeśli tak to uruchom ponownie laptopa (bez płyty CD).

Hirens z USB (usunie wszystko z pendriva)

Pobierz Universal USB Installer i uruchom

Step 1. Hiren’s Boot CD (pod koniec listy)

Step 2. Wskaż pobrany i wypakowany obraz z Hiren’s

Step 3. Wybierz swój pendrive (tylko się nie pomyl)

Uruchom laptopa, wejdź do biosu (zazwyczaj klawisz Delete lub F2)/boot menu (przeważnie F12), wybierz pendrive.

Jaki to dysk?

Zrób mu jeszcze scanowanie powierzchni w MHDD - funkcja F4 i wrzuć zdjęcie.

Bo wygląda, że coś dzieje się z powierzchnią talerzy?

Panowie, Autor mi wczoraj pisał, że sprzęt jest na gwarancji, IMO, nie ma się co chrzanić z tym dyskiem, zgrać dane i do producenta :wink: Załączyć do RMA zdjęcia z SMART i tyle :wink:

Niech zrobi scanowanie powierzchni, będzie miał podkładkę w razie czego, bo wygląda, że się powierzchnia dysku sypie.

Odpalałem linuxa pendrivem i mogłem przeglądać pliki.

Tak jak mówiłem, sprzęt jest na gwarancji lenovo. Wystarczy tylko zadzwonić i przekazać problem. Jak już go oddam, to coś mam im dorzucić (SSy np) czy tylko wystarczy rzetelnie powiedzieć, o co biega?

Podaj model dysku i zdjęcie ze scanowania powierzchni.

Bo na razie nie ma podstaw do reklamacji.

Parametr 191 ( 45 ) czujnik zanotował wstrząsy lub upadek? NIE wiem co na to powie serwis.

Z lapkiem obchodziłem się oszczędnie. Nie rzucałem nim ani nie robiłem nie wiadomo co.

Po jakimś czasie skanowania wyskoczyły błędy (i liczba cały czas rośnie, obecnie przekracza 30, cały czas UNC):

http://i40.tinypic.com/2dkledi.jpg

Zrób cały test, zrób zdjęcia i dołącz do reklamacji i gwarancja.

Ewentualnym problemem może być niewłaściwa/uszkodzona taśma, lub niewłaściwe ustawienie trybu pracy dysku w BIOS.

http://support.microsoft.com/kb/297185/pl

Skan cały czas leci. Prawdopodobnie w tygodniu lapek leci do serwisu.

Model dysku to ST1000LM024 HN-M101MBB. Odczytałem z lewego, górnego rogu podczas skanowania.

@edit

Zakonczyłem skan powierzchniowy:

http://i39.tinypic.com/29ogw78.jpg