Windows kupiony, ale jak go zainstalować?

Witam!

Dwa laptopy tego samego producenta, WIndows 8 i 7 kupione, ale czy da się je zainstalować?

Pierwszy przypadek to laptop z Windows 8 UEFI bez naklejki z kluczem. Wersja Home Premium. Dysk jeszcze działa (80 badów TOSHIBA więc pewnie niedługo padnie). Prawdopodobnie jest partycja przywracania, ale dysk nie do odczytu. Jak po wymianie na jakiś dobry dysk zainstalować Windows 8? Można skądś pobrać płytę, która klucz licencji sobie przeczyta z biosu?

Drugi przypadek to laptop z Windows 7, na którym naklejka się już całkowicie starła. Widać tylko hologram i logo Microsoft. Partycji przywracania nie ma, dysk twardy (niby) ma tylko jeden błędny sektor, ale błędów CRC jest więcej niż przy tym pierwszym komputerze.

Póki co dyski jeszcze działają, ale co zrobić kiedy padną? Da się klucz licencji odzyskać dzięki producentowi po numerze seryjnym sprzętu? Toshiba.

Z oficjalnego źródła nie pobierzesz obrazu płyty Windows 8, ale możesz od kogoś pożyczyć bądź ściągnąć mniej oficjalnie. Wtedy przy instalacji pobierze klucz z UEFI.

Jeśli chodzi o drugi komputer to pobierz Aida64 http://www.dobreprogramy.pl/AIDA64-Extreme-Edition,Program,Windows,22112.html i z zakładki System operacyjny odczytasz klucz do Windows 7.

Na Windows 7 jest jakiś inny sposób? Bez oprogramowania? Załóżmy, że dysk już jest doszczętnie zniszczony i Windows nie startuje…

Jeśli laptopy były kupione, to posiadają informacje o produkcie. Takie tam, czyli numer seryjny i reszta info. Np. Acer ma na spodzie. A jeśli ma się jakiś świstek ze sklepu, to sprawa jasna. Ksero i podaje się informację o produkcie, oraz tarabani do producenta. Niech podaje klucz do alternatywnego np Win7, co do niego była naklejka coa, bo to o ten klucz chodzi, jeżeli trzeba wymieniać dysk.

Jeśli sprzęt jest na gwarancji to śmiało można oba notebooki reklamować: dyski zostaną wymienione na gwarancji na nowe a serwis przywróci im systemy operacyjne do stanu fabrycznego.

:roll:

da się przez internet?

O Toshibe Sateliite chodzi konkretnie, Serwis jest drogi, poza tym wymieniłby pewnie na drugi dysk Toshiby :wink:

Z laptopa toshiba trzeba wejść na support toshiba satelite i tam chyba wyświetli się Twój nr. produktu, tylko trzeba kliknąć “go”. Opisać problemy, wysłać do kontaktu supportu. Od tego bym zaczął…