Windows Server 2012 a aplikacje w php + mariadb

Witam, mam dostęp za darmo do mocnego serwera z Windows Server 2012, zastanawiam się czy mogę na tym hostować aplikacje w php na zasadzie, że serwerem byłby IIS php byłoby w FastCGI a baza jako MariaDB? Jak to najlepiej zrobić? A może użyć hyper-v?

 

Jestem kompletnie zielony w temacie Windows Server ale w pracy muszę go w miarę ogarniać chociaż podstawy więc potrzebne mi takie środowisko testowe, a że używam główne LAMP i LEMP to stąd te pytanie :wink:

 

Jak to zaplanować z sensem?

Witaj

Zacząłbym od tego https://technet.microsoft.com/pl-pl/library/hh994592.aspx.

Co do użycia Hyper-V, to o ile nie musisz izolować środowisk i nie masz jakiś bardzo specyficznych wymagań to nie ma co się bawić. No chyba, że chcesz na jednej wirtualce postawić os wraz z iis + php a na drugim os + baza danych.

 

Tu się nie zgodzę - mając licencję na Windows 2012 aż grzech nie postawić tych maszyn w Hyper-V - łatwość przenoszenia, skalowania, backupu i przyznawania zasobów…

Zależy jaki to windows, czy standard czy data center.

Przenośność, może i łatwiejsza, ale jednak tracisz część mocy procesora na hypervisor.

Backup? Prosty, vss przyjacielem.

Slalowanie? Tu bym polemizował. Przy klastrze, można by się bawić, tworzyć farmę IIS. Na jednym serwerze, jedna wirtualka to tak średnio. Wg mnie zabawa i miejsc problemu więcej niż przy fizycznym serwerze.

Nie rozumiem - co ma tutaj do rzeczy czy to Standard, czy Data Center? Co do narzutu hypervizora (szczególnie bez GUI) - jest on prawie pomijalny przy dzisiejszych wydajnościach procesorów.  Backup - co innego backup oparty o system a co innego o snapshoty/wirtualne maszyny. W krytycznej sytuacji taki serwer można “odpalić” tymczasowo nawet na laptopie, czy przekowertować do VMWare i podobnego. Z mojego doświadczenia więcej zysku z posiadania takiego środowiska.

Róznice std i dc, licencjonowanie windows 2012 jako vm.