Windows Update: Usługa nie uruchomiona; po wymianie dysku


(Robosapienv2) #1

Witam.

Mam problem z instalacją aktualizacji w systemie Windows 7 Home Premium 64-bit na Lenovo IdeaPad Y550P.

Na początku miałem dysk Hitachi 7K500-500 o pojemności 500 GB. Gdy przywracałem system z utworzonej płytki przywracania systemu, wszystko działało.

Jakieś pół roku temu pierwsze kilka(naście) sektorów dysku się uszkodziło (nie wiem jak), więc gdy chciałem przywracać system pokazywało mi błąd (bo przywracanie zaczyna się od pierwszych sektorów). Zainstalowałem sobie Ubuntu i Windows 8 CP.

Ostatnio kupiłem sobie dysk WD5000DPKT-00PK4T0. Włożyłem go tam, gdzie trzeba i przywróciłem z płytki system. Wszystko super, ale... usługa Windows Update mówi, że nie jest uruchomiona...

2sgp5d7vkid2_t.jpg

W menu start w polu wyszukiwania wpisałem usługi. Wyszukałem Windows Update i jest napisane, że jest uruchomiona. Wciskałem uruchom ponownie, ale pokazuje to samo. Uruchamiałem ponownie komputer, ale to samo. Nigdy nie miałem takiego problemu.

Proszę o pomoc.


(Łukash) #2

Pobierz i uruchom to narzędzie : http://go.microsoft.com/?linkid=9767096 , wybierz automatyczną naprawę , daj znać.


(darek_d) #3

Witaj.Jeżeli nie pomoże Ci program podany przez @Łukash możesz spróbować coś innego.

Miałem identyczną sytuację z Lenovo gdy padł dysk. Po ponownej instalacji Win7 usługa przestała działać. Poradę znalazłem na stronie francuskiej: http://translate.google.com/translate?h ... 26mode%3D3. Powyższa porada dotyczy tylko procesorów Intel i Win 7, a Lenovo takie posiada. Po wgraniu tych sterowników - usługa wróciła do normy (nadmienię, że w serwisie uzyskałem informację iż ponownie trzeba wgrać system???). Minęło 5 miesięcy i laptop działa bez zastrzeżeń.


(Robosapienv2) #4

Niestety, obydwa sposoby nie działają.

W pierwszym przypadku pokazuje, że nie ma żadnego problemu do rozwiązania.

W drugim sposobie nie zauważam żadnej różnicy. Program Intel Rapid miałem już zainstalowany, a po zainstalowaniu nic się nie dzieje.

Nadal nie działa..... :cry:

-- Dodane 31.07.2012 (Wt) 10:33 --

Przed chwilą zainstalowałem czysty Windows 7 Enterprise 32-bit i na początku było w porządku (WU działało) do momentu, w którym zainstalowałem Intel Rapid Storage Driver czy jakoś tak. Po tej instalacji "Usługa WU nie jest uruchomiona". Teraz przywracam system z oryginalnej płytki i zobaczę czy po usunięciu tego sterownika usługa Windows Update będzie działać.


(ppoolloopp) #5

I jak - udało Ci się odpalić aktualizacje?

Mam ten sam problem.

Według mnie to blokada na serwerze Microsoftu. Odpalił MS podobno nowy moduł sprawdzający seriale sprzętu z momentu pierwszej aktywacji i jej zgodności z aktualnym sprzętem. To ich reakcja na łamane hybrydy - piraty. Pozostanie nam chyba kontakt z producentem sprzętu.

Zrób experyment: robisz iso systemu z nowego kompa i ładujesz go na oryginalny dysk z którym kupiłeś kompa. U mnie wszystko na oryginalnym dysku biega jak ta lala. Robisz iso tego pracującego dysku i po wrzuceniu go na nowy dysk znowu aktualizacje się wyłączają. Znowu na stary, oryginalny dysk i znowu wszystko gra - nic po drodze nie zmieniam. Serwer wykrywa seriale i indentyfikatory sprzętu.

To nie wina sterów. U mnie tak jest i przestałem z tym, walczyć - choć mnie do drażni.

Jeśli ma ktoś podobne uwagi proszę piszcie.

Dodam, że moja Vistula jest oryginalna.

-- Dodane 10.08.2012 (Pt) 13:00 --

Po kilkudniowej korespondencji z Acerem napisali, że: "Problem prawdopodobnie związany jest z tzw sektorem 4K dysku twardego. Zawarty w notebooku fabryczny dysk nie posiada sektora 4K. Fabryczny preload (system) skonfigurowany został do pracy na dyskach bez 4K". Jednak po 10 próbach instalacji nowej Visty - po formacie - okazuje się, że jest to problem ze sterami Turbo Memory_Intel_1.6.1.1004_VistaX86. NIe zainstalowałem ich i jest all ok.


(Wojtek P) #6

Miałem dokładnie taki sam problem na swoim ThinkPad R500. Wymieniłem w nim oryginalny dysk na dysk hybrydowy. Wcześniej zrobiłem klon dysku programem EasyUs Partition Master (super programik). Wszystko poszło ok. po zamianie dysków za wyjątkiem automatycznych aktualizacji. Wszystkie znane mi sposoby łącznie z tymi polecanymi przez Microsoft nie pomogły. Dopiero jak trafiłem na ten temat, to zainstalowałem program „Technologia pamięci Intel Rapid” wskazany w linku przez kolegę darek_d - dzieki temu wszystko wróciło do normy :slight_smile: - własnie instalują mi się aktualizacje. Wielkie dzieki :arrow: darek_d


(Robosapienv2) #7

To znaczy chodzi o to że na oryginalnym nie chce się zainstalować. Pierwsze sektory są fizycznie uszkodzone, a instalator lenovo instaluje od 1, więc odpada.