Witam posiadam laptopa Toshibę i mam problem z uruchomieniem systemu. Laptop jest na gwarancji i mam problem z nagrywarką DVD ponieważ przestała czytać płyty i wydaje dziwne dźwięki planowałem oddać go z tym do serwisu ale jestem studentem i muszę jakoś do sesji dociągnąć z nim. Wczoraj natomiast po włączeniu komputera pojawił mi się komunikat na czarnym tle:
"Uruchamianie systemu windows nie powiodło się. Przyczyną może być niedawna zmiana sprzętu lub oprogramowania.
Uruchom narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia (zalecane) lub Uruchom system Windows Normalnie"
Po wybraniu pierwszego ładują się pliki przez system Windows a później wyskakuje komunikat: “Opcje odzyskiwania systemu\Nie można uruchomić zainstalowanego programu. kliknij ok aby wyłączyć komputer”
Po wybraniu 2 opcji na początku komputer się restartuje.
Co można zrobić czy da się zbootować komputer z dysku na USB z jakimś windowsem np? albo np z pendrive’a może z linuksem?
utworzył bootowalnego pendrive-a i przegrał na niego pliczki instalacyjne z CD visty (musisz oczywiście to zrobić u kogoś kto ma sprawny CD, przekopiować te pliki na pena) [instalacja visty z pendrive];
wystartuj z pena i postępuj tak jak podczas normalnej instalacji, z tym, że na jednym z ekranów wybierz “napraw komputer”, a następnie przywróć komputer do poprzedniego stanu.
Niestety nie da się, musisz ściągnąć obraz płytki “vista recovery disk” - jest to okrojona wersja dysku instalacyjnego (link podany jest w wątku “instalacja visty z pendrive”). Po ściągnięciu montujesz plik *.iso w wirtualnym napędzie i kopiujesz wszystkie pliki na pendrive-a.
Mam jeszcze jedno pytanie bo udało mi się zrobić zdjęcie błędu który na chwilę przed restartem się pojawia i mam tak między innymi takie coś: “Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption” Czy da się to uruchomić z pendrive lub coś innego w tym stylu? Mam dostęp do windowsa XP i internetu. Na laptopie nie da się uruchomić nawet Visty z tylko z obsługą wiersza poleceń.