Windows Vista zawiesza się

Witam.

 

Tak jak w tytule. Nie mam pojęcia dlaczego komputer się zawiesza. Najczęściej dzieje się tak wtedy, gdy mam otwartą przeglądarkę (u mnie Mozilla). Zupełnie przestaje reagować (Ctrl + Alt + Delete też nie działa) świeci się tylko lampka od zasilania i wifi.

Posiadam Laptop Dell (ok 10 lat) z Windows Vista Home Premium, 32-bit

 

Przeczyściłam Ccleaner, AdwCleaner oraz Malwarebytes. Problem nadal się powtarza.

 

Proszę o pomoc.

Wyczyściłaś filc z wiatraka ? :smiley: Być może potrzebne będzie rozebranie lapka i oczyszczenie wiatraka.

Warto w internecie prześledzić temat: “sprawdzanie kondycji dysku twardego”. Od tego bym zaczął.

Uruchom-http://www.dobreprog…dows,27691.html - wersje portable, zmień ustawienia (Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]) pokaż  okno z programu wszystkie parametry.

 

Uruchom -Process Explorer-zaznacz >Options>VirusTotal.com>Check VirusTotal.com-pokaż  okno procesów z programu, gdy laptop przymuli

Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.

 

Pangrys - pierwszą rzeczą którą zrobiłam bylo odkurzenie wiatraka. Odkręciłam tylko jedną pokrywę, ale się ładnie wyczyścił.

 

IPSEN - Stan: dobry. Temperatura: 31 stopni

 

CrystalDiscInfo http://wklejto.pl/235735

 

Nie mogę sprawdzić Process Explorer, gdy zamuli, bo wtedy nic nie działa. Pozostaje mi manualne wyłączenie przyciskiem włącz/wyłącz. Wtedy dioda od dysku ani drgnie.

 

Process Explorer  http://wklejto.pl/235741

 

W trybie awaryjnym w obsługą sieci, nie zdarzyło mi się to.

Dysk -OK-Uruchom Wiersz poleceń (w menu start w Uruchom wpisz cmd.exe i OK), wpisz chkdsk c: /f kliknij Enter, wpisz T i zatwierdź enterem, uruchom ponownie komputer.

 

Uruchom autoruns jako administrator -http://technet.micro…s/autoruns-po skończonym skanie-File>save>plik-AutoRuns.arn- umieść na -http://sendfile.pl/- na forum podaj linka

Jak daje " chkdsk c: /f " wysakuje: Access Denied ad you dont have sufficient privileges. You have to invoke this utility running in elevated mode.

Kliknij prawym przyciskiem na skrót do wiersza poleceń i wybierz “URUCHOM JAKO ADMINISTRATOR”…

Zrobione: http://sendfile.pl/pokaz/510659—PyvC.html

Chciałam rozkręcić go, żeby wyczyścić dokładniej ten wentylator, ale mam Dell Inspiron 1525, a tam z dostaniem się do wentylatora to grubsza sprawa i obawiam się, że potem nie skręcę go, albo coś popsuję :slight_smile:

Uruchom autoruns jako administrator

Zakładka-Services- odznacz :SkypeUpdate , WinDefend ,

Zakładka-Scheduled taks-odznacz :CCleanerSkipUAC , Microsoft\Windows Defender\MP Scheduled Scan ,

Zakładka -Sidebar Gadgets-odznacz: wszystko jak nie korzystasz z Gadżetów, ja bym odznaczył zajmują cenne zasoby systemowe

Klawisz z logo Windows + R  wpisz: services.msc a następnie szukamy usługi-Windows Search,Windows update-i we właściwościach ustawiamy: Wyłączone.

Windows update- uruchamiaj raz na tydzień i ponownie wyłącz,jeżeli nie chcesz całkiem zrezygnować

Klawisz z logo Windows + R  wpisz: services.msc a następnie szukamy usługi-wstępne ładowanie do pamięci-i we właściwościach ustawiamy:Ręczny(włącza się, gdy jest potrzebna)

 Uruchom ponownie komputer,jak coś nie będzie działać lub jakbyś coś potrzebowała, zawsze można zaznaczyć.

 

 

Niestety, problem dalej się powtarza :frowning: uruchamia się dosyć długo, a po ok 10-15 minutach przeglądania internetu, gdzie otwarta jest 1 - 2 karty, przestaje reagować i trzeba wyłączyć… jakieś inne pomysły?

A jeszcze małe pytanko: Czy przeglądarka może być powodem? Zaczęłam używać Internet Explorer i jak narazie jest wszystko ok… dam znać jeśli problem będzie się powtarzał.

Odśwież program Firefox - w razie dalszych problemów napisz w dziale bezpieczeństwo,i wstaw logi-Farbar Recovery Scan Tool - Raport obowiązkowy

Do firefoxa zainstaluj-uBlock Origin

Sprawdz opcje zasilania,ma być na -Zrównoważone-https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/935799

Czynności pisemny w podręczniku Dell Inspiron 1525
Zainstaluj ponownie pamięć i wszystkie kable danych napędów, aby wyeliminować problemy związane z korupcją danych wynikające z niewłaściwego lub nieprawidłowo zainstalowanego sprzętu.
Uruchom pełną diagnostykę pamięci i dysku twardego. Szybki test nie będzie wystarczająco dokładny. Musisz uruchomić pełną diagnostykę systemu.
Jeśli te diagnostyka zostanie przekroczona, uruchom kontrolę systemu plików z konsoli odzyskiwania (chkdsk / f / r), aby wykryć i (potencjalnie) naprawić uszkodzone dane.
Jeśli żadna z powyższych nie rozwiązuje problemu, zainstaluj ponownie system Windows.
Jeśli problem nie rozwiązuje problemu, wymienić dysk twardy.