Windows XP - coraz mniej miejsca na dysku


(lostek815) #1

Zauważyłem, że np. po reinstalacji gry ubywa mi miejsca na dysku C. Przykładowo przed zainstalowaniem gry miałem wolne 37,3 GB, zainstalowałem grę, musiałem ją z pewnego powodu odinstalować i zainstalować na nowo i po odinstalowaniu wolnego miejsca było już 36,9 GB. Dlaczego tak się dzieje? Wszystkie pliki, które zostawił instalator gry usunąłem ręcznie... Można jakoś odzyskać te 400 MB? CCleaner nic nie daje.

Windows XP Home Edition SP3.


(Damian Grzeli) #2

Pewnie to kwestia kopii przywracania systemu.

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind ... tore-point


(Sylwek2468) #3

Polecam wyłączyć całkowicie przywracanie systemu, i tak z tego nigdy nie skorzystasz.


(lostek815) #4

Właśnie zdążyłem to odkryć sam, ale dzięki wielkie. Usunąłem wszystkie punkty i zwolniło mi... ponad 10 GB! :o


(Fanboj O) #5

Zajrzyj jeszcze do documents and settings. W danych aplikacji zostaje dużo śmiecia po grach.


(lostek815) #6

Tam czyściłem. A co do samego Przywracania systemu to kiedyś raz zdarzyło mi się skorzystać i pomogło rozwiązać problem więc nie będę całkowicie wyłączał. Najwyżej zmniejszę ilość przeznaczonego na to miejsca :smiley:

Jeszcze tylko zapytam dla pewności czy dobrze to rozumiem. Każdy pojedynczy punkt zajmuje daną ilość miejsca, np. 300 MB i jak zmniejszę tą ilość przeznaczonego miejsca na Przywracanie systemu to po prostu mniej tych punktów będzie się mogło utworzyć? Bo jak już nie ma miejsca to nowe zastępują stare. Czyli jak teraz mam 12% miejsca na to aż, to jak zmniejszę do 6% to w Przywracaniu systemu będzie się mogło zapisać o połowę mniej punktów niż dotychczas, tak?


(system) #7

Tak! Mniej więcej.


(Atronics) #8

może jeszcze takie porady Ci się przydadzą

optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html


(pawcio1212) #9

system windows ma to do siebie że wszystkie instalatory nie ważne czy na dysku czy nie kopiuje do tempu a w tempie nic się nie powinno nadpisywać

wystarczy uruchomić systemowe czyszczenie dysku i już powinno pomóc