Windows xp instalowany z pendrive - problem z bootowaniem

Witam,

zainstalowalem xp z pendrive, system działa, jest tylko jeden problem… uruchamia się jedynie gdy bootuje go z pendrive z którego instalowałem system. Niestety nie chce mi się uruchamiać bez pendrivea, pewnie jakiś problem z plikami na dysku C:, ale nie znam się niestety zbytnio na tym. Prosiłbym o informację, czy można w łatwy pomysł przegrać pliki z pendrive-a na dysk C tak aby nie był niezbędny do uruchomienia systemu?

Poszukaj na dysku twardym pliku boot.ini i tam popraw wpis na taki: multi(0)disk(0)**rdisk(0)**partition(1)\WINDOWS…

Możesz to też zrobić programem msconfig => zakładka BOOT.INI

najlepiej przygotuj pendrive programem Rufus nigdy nie mam z nich problemów i każdy system window smiga.

z twojego opisu jedno co przychodzi mi do głowy to możliwe jest to że zainstalowałeś windowsa na pendrive.

Witam,

system zainstalowałem na najpierw sformatowany dysk, na partycji C: w katalogu Windows, jak Bill przykazał :wink:

Obecnie plik boot.ini wyglada tak:

[Boot Loader]

Timeout=30

Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[Operating Systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="WinXP" /fastdetect

A masz tylko jeden dysk twardy? Włącz pokazywanie ukrytych plików (w tym systemowych) i sprawdź, czy na C:\ masz:

ntldr

NTDETECT.COM

MSDOS.SYS

IO.SYS

Bootfont.bin

ntldr - jest

NTDETECT.COM - jest

MSDOS.SYS - jest

IO.SYS - jest

Bootfont.bin - jest

jest jeszcze: autoexec.bat, pagefile.sys, boot.ini, config.sys w gratisie :slight_smile:

Dysk twardy jest jeden i ma tylko jedną partycje (to starszy laptop)

No to wszystkie pliki potrzebne masz. Spróbuj opcji naprawy startu systemu (do wybrania podczas instalacji Windows XP) - otworzy się konsola poleceń i tam spróbuj fixboot (bootfix?) i bootcfg.

Niestety, nie pomogło, wyskakuje komunikat o błędzie pliku hal.dll :frowning:

Cześć

Przeczytaj: uszkodzony-hal-dll-instalacja-pendrive-bluescreen-t516535.html