Windows XP nie wykrywa dysku

Jestem w posiadaniu dysku Seagate Barracuja ATA IV model ST340016A 40GB. Gdy chcę zainstalować Windowsa XP SP3 instalator informuje mnie że nie widzi dysku:

f3ca3cc1d2e1ce16med.jpg

Mało tego gdy wcisnę D ekran robi się czarny, po chwili wyskakuje kolejny błąd:

0310453ecd64ab66med.jpg

Płyta główna MSI K8NGM-V

P.S pierwszy raz instaluje XP więc jestem zielony w tych sprawach :slight_smile:

Musisz zacząć od sprawdzenia, czy ten dysk jest widziany przez BIOS. Będzie to gdzieś na pierwszych zakładkach BIOSu.

OK, przepraszam, przeoczyłem “ATA”. W tym przypadku to co było tu wcześniej nie ma zastosowania w tej sytuacji.

bez sensu on ma dysk na ata a nie sata

cedar: nie deprecjonuj porady, skoro jest kierowana do kogoś, kto mówi, że jest “zielony”. Po drugie, szanowni panowie, chodzi o dysk ATA a nie SATA. Wystarczy przeczytać i sprawdzić. Tak więc instalator XP-ka na pewno ma sterowniki do dysków ATA.

Po trzecie, do człowieka, który - jak sam twierdzi - jest “zielony”, nie piszcie żargonem zrozumiałym może wielu uczestnikom forum, ale nie wszystkim - mnie też nie.

a skąd mogę pobrać te sterowniki szukałem na stronie producenta ale jakoś nie wpadły mi w oko

Czy mogę odpalić je z PenDrive ?

P.S czy to któryś z tych ?

http://pl.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=223