Windows XP SP3 Problem - plik lub katalog C:\WINDOWS\system32 jest uszkodzony i nie nadaje się do odczytu


(Fabiosek1) #1

Witam, ostatnio natknąłem się na pewien problem. Mianowicie po uruchomieniu jakiejkolwiek aplikacji czy to będzie kalkulator, paint czy jakaś gra zawsze wyskakuję ten komunikat: plik lub katalog C:\WINDOWS\system32 jest uszkodzony i nie nadaje się do odczytu. Uruchom program CHKDSK.

 

Próbowałem CHKDSK mimo to, nic to nie daję. Szukałem problemu w internecie, niestety bezskutecznie. Tak więc czekam na szybką odpowiedź :wink:

 

Prosiłbym o wyjaśnienie (jeśli ktoś wie) czym jest ten błąd spowodowany i jak sobie z nim poradzić.


(dobryteddy) #2

Spróbuj w lini komend (cmd) wpisać:

 

sfc /SCANNOW

 

a przedtem włóż płytę z windowsem do napędu i czekaj a może to trochę potrwać :wink:


(Piesek64) #3

Powodów może być wiele…wirus (tak, kiedyś wirusy mogły usuwać pliki systemowe, pod warunkiem, że miały uprawnienia), uszkodzenie dysku, uszkodzenie plików systemowych aktualizacją lub przez inną rzecz…


(Fabiosek1) #4

No i ■■■■… zrobiłem tak jak poradził dobryteddy wkładając płytkę, i robiło się to dość długo. Zrobiło się do końca i po tym nic nie wykazało nigdzie…


(Piesek64) #5

A powiedz…czy w ogóle istnieje katalog system32?

diskpart
list volume
exit
dir Z:\Windows\System32

,Z" zastąp literą partycji systemowej z drugiej komendy.


(Fabiosek1) #6

No tak, istnieje ten folder.

 

U mnie domyślnie: C:\WINDOWS\system32

 

I tutaj mam sporo folderów…


(Atis) #7

Chkdsk wykonałeś z przełącznikiem /f - chkdsk c: /f

Sprawdź czy błąd wystepuje w trybie awaryjnym.

Po uruchomieniu komputera naciskaj klawisz F8 i wybierz tryb awaryjny.

http://support.kaspersky.com/pl/general/various/493#q1

Pokaż raporty z FRST:

http://forum.dobreprogramy.pl/nowy-log-obowiązkowy-farbar-recovery-scan-tool-t478727/

Sprawdź dysk za pomocą HD Tune


(Fabiosek1) #8
  1. Tak, poprzez konsolę (wiersz poleceń) wpisąłem chkdsk c: /f i następnie nacisnąłem. Zrestartowałem system, i był ten niebieski obraz (nie bluescreen) tylko ten taki ze sprawdzaniem. Ale z 2 sec i wyskoczył jakiś błąd, że nie da się przeskanować czy coś takiego.

 

  1. Rozumiem, sprawdzę czy błąd ustąpi po odpaleniu w trybie awaryjnym.

    Sprawdziłem i uruchomiłem system w trybie awaryjnym. Cóż, w nim nie ma żadnego wyskakującego komunikatu o błędzie. A w normalnym jest co chwilę, po uruchomieniu jakiejkolwiek aplikacji.

 

  1. Raporty z FRST pokazać ze zwykłego trybu czy awaryjnego?

   Proszę: http://www.wklej.org/id/1469563/ . Miłej lektury.

 

  1. To samo tutaj co wyżej?

(Atis) #9

FRST tworzy dwa raporty.


(Fabiosek1) #10

Addition?

 

Tymczasem proszę z HD Tune. Dodam 1 ssa bo z tego pierwszego również nic nie wynikło.

 

http://ifotos.pl/zobacz/scanJPG_eqhephq.JPG/

 

 

 

 

Podsumowując:

 

1.System w trybie awaryjnym nie wykazuje żadnych komunikatów

  1. Po przeskanowaniu programem HD Tune nie wykazało żadnych błędów = Dysk jest czysty, nie uszkodzony etc.

  2. FRST po przeskanowaniu dało 3 pliczki txt: FRST (to co powyżej), Addition (którego nie dodałem) i jeszcze Shortcut (którego nie dodałem).

 

Czyli dodać te 2?


(Atis) #11

Wystarczy przeczytać instrukcję:


(Fabiosek1) #12

Racja. Proszę bardzo oto Addition:

 

http://www.wklej.org/id/1469643/


(Atis) #13

Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Szukaj i później Usuń.

Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :

HKLM\...\Run: [SunJavaUpdateSched] => C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe [256896 2014-07-25] (Oracle Corporation)
HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004\...\Run: [Xvid] => C:\Program Files\Xvid\CheckUpdate.exe [8192 2011-01-17] ()
Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy\Autostart\CineForm Status.lnk
Startup: C:\Documents and Settings\Fabio\Menu Start\Programy\Autostart\Ubisoft register.lnk
BootExecute: autocheck autochk /p \??\C:autocheck autochk * 
BHO: Media Player -> {7e28d28f-b384-4212-be85-27c0eb3c83f5} -> C:\Program Files\MediaPlayerV1\MediaPlayerV1alpha1964\ie\MediaPlayerV1alpha1964.dll No File
C:\Program Files\MediaPlayerV1
FF Extension: Audio Informer - C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\f0begzbo.default\Extensions\vkailoader_adscfg@audioinformer.ru [2014-07-10]
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [ext@MediaPlayerV1alpha1964.net] - C:\Program Files\MediaPlayerV1\MediaPlayerV1alpha1964\ff
ion: [nknebiagdodnminbdpflhpkgfpeijdbf] - C:\DOCUME~1\Fabio\USTAWI~1\DANEAP~1\Google\Drive\nknebiagdodnminbdpflhpkgfpeijdbf_live.crx []S3 EagleXNt; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\EagleXNt.sys [X]
S3 FairplayKD; \??\C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\MTA San Andreas All\Common\temp\FairplayKD.sys [X]
S3 GMSIPCI; \??\E:\INSTALL\GMSIPCI.SYS [X]
S4 IntelIde; No ImagePath
S2 Nsynas32; No ImagePath
U3 wampapache; No ImagePath
C:\Documents and Settings\Fabio\convert_all.bat
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{CD261057-EAA6-4BD7-8DA0-FF4F01EB3FD6}\InprocServer32 -> 0x186D9C21FF1672AD318BF7A65DFFB05782E75EB13CA1AE53E2084E249754CB475AFFF3D1D0DBF85CC321F7CF07490AD5C3 (the data entry has 122 more characters).
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{E6AFDD26-A99E-4F11-BD63-8D497B72E9A4}\InprocServer32 -> 0x18D9581FFF21AAD83564B3C5319A184DDC2287EAD6B2E5793F082C1135504552C62346ECDF857E712B7B39EAC0F7CD75B5 (the data entry has 154 more characters).
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{F1CA0A5B-2809-43C0-9BF5-29C03F4D1682}\InprocServer32 -> 0x18A6ECC0377ED9E23DA965FEF6574FFAF261DF55860FF5CD1F0882C917754B0AE3F25318A8B11783B54928B50BA96FF5D0 (the data entry has 1642 more characters).
Task: C:\WINDOWS\Tasks\newSI_23.job => C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\newSI_23\s_inst.exe
C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\newSI_23
AlternateDataStreams: C:\WINDOWS\system32\chkdsk.exe:SummaryInformation
AlternateDataStreams: C:\WINDOWS\system32\chkdsk.exe:{4c8cc155-6c1e-11d1-8e41-00c04fb9386d}
EmptyTemp:

Uruchom FRST i kliknij Fix. Pokaż raport z usuwania Fixlog.

Kliknij Scan i pokaż nowy raport z FRST bez Addition.


(Fabiosek1) #14
  1. Ok, jak się okazało posiadam AdwCleaner, którego kiedyś tam polecił mi kolega (głównie do przeglądarek, właściwie to są one czyste bez żadnych pierdół). Uruchomiłem dałem SZUKAJ a następnie USUŃ. Potem został wykonany ponowny rozruch komputera…

 

  1. Otworzyłem notatnik, wkleiłem powyższą treść i nazwałem tak jak powyżej. Plik wkleiłem tam gdzie to FRST, następnie kliknąłem Fix. Po tym procesie system został rozpoczęty ponowny rozruch komputera.

 

Oto raporty z Fixloga:  http://www.wklej.org/id/1469727/

 

Potem, nacisnąłem “Scan” jest nowe FRST.

 

Oto logi FRST: http://www.wklej.org/id/1469732/


(Atis) #15

Skasuj folder C:\FRST

Możesz odinstalować zbędny firewall NVIDIA ForceWare Network Access Manager.


(Fabiosek1) #16

I co dalej? Bo jakoś nie widze efektu :frowning:


(Atis) #17

Nic dalej, bo nie widać przyczyny.

Może jakiś działający program powoduje ten problem skoro w awaryjnym wszystko działa prawidłowo.


(Fabiosek1) #18

Hmm…, ale właśnie po otwarciu JAKIEGOKOLWIEK programu wyskakuje ten komunikat. Czy to kalkulator, czy to gierka… systemowo jak uruchamiam to przecież oprócz procesów startowych nic nie jest uruchomione…


(Atis) #19

Odinstaluj NVIDIA ForceWare Network Access Manager.

Załóż nowy profil użytkownika i sprawdź czy wtedy wystąpią takie błędy.

http://support.microsoft.com/kb/811151/pl


(Fabiosek1) #20

Program odinstalowany. Założony nowy profil i nadal to samo …