Fabiosek1
(Fabiosek1)
20 Wrzesień 2014 17:54
#1
Witam, ostatnio natknąłem się na pewien problem. Mianowicie po uruchomieniu jakiejkolwiek aplikacji czy to będzie kalkulator, paint czy jakaś gra zawsze wyskakuję ten komunikat: plik lub katalog C:\WINDOWS\system32 jest uszkodzony i nie nadaje się do odczytu. Uruchom program CHKDSK.
Próbowałem CHKDSK mimo to, nic to nie daję. Szukałem problemu w internecie, niestety bezskutecznie. Tak więc czekam na szybką odpowiedź
Prosiłbym o wyjaśnienie (jeśli ktoś wie) czym jest ten błąd spowodowany i jak sobie z nim poradzić.
Spróbuj w lini komend (cmd) wpisać:
sfc /SCANNOW
a przedtem włóż płytę z windowsem do napędu i czekaj a może to trochę potrwać
Piesek64
(Piesek64)
20 Wrzesień 2014 18:44
#3
Powodów może być wiele…wirus (tak, kiedyś wirusy mogły usuwać pliki systemowe, pod warunkiem, że miały uprawnienia), uszkodzenie dysku, uszkodzenie plików systemowych aktualizacją lub przez inną rzecz…
Fabiosek1
(Fabiosek1)
20 Wrzesień 2014 19:09
#4
No i ■■■■… zrobiłem tak jak poradził dobryteddy wkładając płytkę, i robiło się to dość długo. Zrobiło się do końca i po tym nic nie wykazało nigdzie…
Piesek64
(Piesek64)
20 Wrzesień 2014 20:03
#5
A powiedz…czy w ogóle istnieje katalog system32?
diskpart
list volume
exit
dir Z:\Windows\System32
,Z" zastąp literą partycji systemowej z drugiej komendy.
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 08:54
#6
No tak, istnieje ten folder.
U mnie domyślnie: C:\WINDOWS\system32
I tutaj mam sporo folderów…
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 10:05
#7
Chkdsk wykonałeś z przełącznikiem /f - chkdsk c: /f
Sprawdź czy błąd wystepuje w trybie awaryjnym.
Po uruchomieniu komputera naciskaj klawisz F8 i wybierz tryb awaryjny.
http://support.kaspersky.com/pl/general/various/493#q1
Pokaż raporty z FRST:
http://forum.dobreprogramy.pl/nowy-log-obowiązkowy-farbar-recovery-scan-tool-t478727/
Sprawdź dysk za pomocą HD Tune
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 11:46
#8
Tak, poprzez konsolę (wiersz poleceń) wpisąłem chkdsk c: /f i następnie nacisnąłem. Zrestartowałem system, i był ten niebieski obraz (nie bluescreen) tylko ten taki ze sprawdzaniem. Ale z 2 sec i wyskoczył jakiś błąd, że nie da się przeskanować czy coś takiego.
Rozumiem, sprawdzę czy błąd ustąpi po odpaleniu w trybie awaryjnym.
Sprawdziłem i uruchomiłem system w trybie awaryjnym. Cóż, w nim nie ma żadnego wyskakującego komunikatu o błędzie. A w normalnym jest co chwilę, po uruchomieniu jakiejkolwiek aplikacji.
Raporty z FRST pokazać ze zwykłego trybu czy awaryjnego?
Proszę: http://www.wklej.org/id/1469563/ . Miłej lektury.
To samo tutaj co wyżej?
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 13:28
#10
Addition?
Tymczasem proszę z HD Tune. Dodam 1 ssa bo z tego pierwszego również nic nie wynikło.
http://ifotos.pl/zobacz/scanJPG_eqhephq.JPG/
Podsumowując:
1.System w trybie awaryjnym nie wykazuje żadnych komunikatów
Po przeskanowaniu programem HD Tune nie wykazało żadnych błędów = Dysk jest czysty, nie uszkodzony etc.
FRST po przeskanowaniu dało 3 pliczki txt: FRST (to co powyżej), Addition (którego nie dodałem) i jeszcze Shortcut (którego nie dodałem).
Czyli dodać te 2?
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 13:34
#11
Wystarczy przeczytać instrukcję:
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 13:48
#12
Racja. Proszę bardzo oto Addition:
http://www.wklej.org/id/1469643/
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 14:09
#13
Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Szukaj i później Usuń.
Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist :
HKLM\...\Run: [SunJavaUpdateSched] => C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe [256896 2014-07-25] (Oracle Corporation)
HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004\...\Run: [Xvid] => C:\Program Files\Xvid\CheckUpdate.exe [8192 2011-01-17] ()
Startup: C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy\Autostart\CineForm Status.lnk
Startup: C:\Documents and Settings\Fabio\Menu Start\Programy\Autostart\Ubisoft register.lnk
BootExecute: autocheck autochk /p \??\C:autocheck autochk *
BHO: Media Player -> {7e28d28f-b384-4212-be85-27c0eb3c83f5} -> C:\Program Files\MediaPlayerV1\MediaPlayerV1alpha1964\ie\MediaPlayerV1alpha1964.dll No File
C:\Program Files\MediaPlayerV1
FF Extension: Audio Informer - C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\f0begzbo.default\Extensions\vkailoader_adscfg@audioinformer.ru [2014-07-10]
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [ext@MediaPlayerV1alpha1964.net] - C:\Program Files\MediaPlayerV1\MediaPlayerV1alpha1964\ff
ion: [nknebiagdodnminbdpflhpkgfpeijdbf] - C:\DOCUME~1\Fabio\USTAWI~1\DANEAP~1\Google\Drive\nknebiagdodnminbdpflhpkgfpeijdbf_live.crx []S3 EagleXNt; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\EagleXNt.sys [X]
S3 FairplayKD; \??\C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\MTA San Andreas All\Common\temp\FairplayKD.sys [X]
S3 GMSIPCI; \??\E:\INSTALL\GMSIPCI.SYS [X]
S4 IntelIde; No ImagePath
S2 Nsynas32; No ImagePath
U3 wampapache; No ImagePath
C:\Documents and Settings\Fabio\convert_all.bat
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{CD261057-EAA6-4BD7-8DA0-FF4F01EB3FD6}\InprocServer32 -> 0x186D9C21FF1672AD318BF7A65DFFB05782E75EB13CA1AE53E2084E249754CB475AFFF3D1D0DBF85CC321F7CF07490AD5C3 (the data entry has 122 more characters).
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{E6AFDD26-A99E-4F11-BD63-8D497B72E9A4}\InprocServer32 -> 0x18D9581FFF21AAD83564B3C5319A184DDC2287EAD6B2E5793F082C1135504552C62346ECDF857E712B7B39EAC0F7CD75B5 (the data entry has 154 more characters).
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1801674531-287218729-725345543-1004_Classes\CLSID\{F1CA0A5B-2809-43C0-9BF5-29C03F4D1682}\InprocServer32 -> 0x18A6ECC0377ED9E23DA965FEF6574FFAF261DF55860FF5CD1F0882C917754B0AE3F25318A8B11783B54928B50BA96FF5D0 (the data entry has 1642 more characters).
Task: C:\WINDOWS\Tasks\newSI_23.job => C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\newSI_23\s_inst.exe
C:\Documents and Settings\Fabio\Dane aplikacji\newSI_23
AlternateDataStreams: C:\WINDOWS\system32\chkdsk.exe:SummaryInformation
AlternateDataStreams: C:\WINDOWS\system32\chkdsk.exe:{4c8cc155-6c1e-11d1-8e41-00c04fb9386d}
EmptyTemp:
Uruchom FRST i kliknij Fix. Pokaż raport z usuwania Fixlog.
Kliknij Scan i pokaż nowy raport z FRST bez Addition.
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 14:48
#14
Ok, jak się okazało posiadam AdwCleaner, którego kiedyś tam polecił mi kolega (głównie do przeglądarek, właściwie to są one czyste bez żadnych pierdół). Uruchomiłem dałem SZUKAJ a następnie USUŃ. Potem został wykonany ponowny rozruch komputera…
Otworzyłem notatnik, wkleiłem powyższą treść i nazwałem tak jak powyżej. Plik wkleiłem tam gdzie to FRST, następnie kliknąłem Fix. Po tym procesie system został rozpoczęty ponowny rozruch komputera.
Oto raporty z Fixloga: http://www.wklej.org/id/1469727/
Potem, nacisnąłem “Scan” jest nowe FRST.
Oto logi FRST: http://www.wklej.org/id/1469732/
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 17:17
#15
Skasuj folder C:\FRST
Możesz odinstalować zbędny firewall NVIDIA ForceWare Network Access Manager.
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 17:18
#16
I co dalej? Bo jakoś nie widze efektu
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 17:33
#17
Nic dalej, bo nie widać przyczyny.
Może jakiś działający program powoduje ten problem skoro w awaryjnym wszystko działa prawidłowo.
Fabiosek1
(Fabiosek1)
21 Wrzesień 2014 17:40
#18
Hmm…, ale właśnie po otwarciu JAKIEGOKOLWIEK programu wyskakuje ten komunikat. Czy to kalkulator, czy to gierka… systemowo jak uruchamiam to przecież oprócz procesów startowych nic nie jest uruchomione…
Atis
(Atis)
21 Wrzesień 2014 20:35
#19
Odinstaluj NVIDIA ForceWare Network Access Manager.
Załóż nowy profil użytkownika i sprawdź czy wtedy wystąpią takie błędy.
http://support.microsoft.com/kb/811151/pl
Fabiosek1
(Fabiosek1)
22 Wrzesień 2014 16:20
#20
Program odinstalowany. Założony nowy profil i nadal to samo …