Witam, mam problem z laptopem firmy Fujistsu Amilo Pro zainstalowałem na nim XPeka Home Service Pack 2, problem pojawia się znikąd - po dłuższej pracy na laptopie system się zwiesza, starałem się odzyskać system z 2 miesięcy wstecz jednak zwieszał się. Wchodziłem również w tryb awaryjny (który uruchamia system w domyślnych ustawieniach XPeka) tutaj podobna historia, system w pewnym momencie liczył zwiechę. Systemowe sprawdzanie błędów, defragmentacja ponownie nic nie zdziałały obawiam się, że to może być coś z hardwarem, ponieważ system operacyjny nie wydaje się być winowajcom. Dołaczam loga z Everesta, może uda się coś z niego odczytać:
Sprawdź dysk twardy programem HDD Tune (dysk może mieć bady - uszkodzone sektory)
Następnie przetestuj pamięć RAM w laptopie programem memtest86+
link tutaj: http://www.memtest.org/
Download (Pre-built & ISOs) ostatnia wersja 4.0
sciagnij plik iso i wypal na cd
następnie odpal program z wypalonej bot-owalnej płyty przy starcie kompa.
jak polecą adresy na czerwono to masz pamięć do wymiany.
jeżeli posiadasz więcej niż jedną kość na płycie głównej testuj pojedynczo każdą z nich.
Dzięki za odpowiedź. Przeprowadziłem test programem HD Tune nie wykrył żadnych błędów, test na Ram wydaje się niekonieczny (?) Posiadam dwie kości w związku z czym to tylko kwestia wymiany ich, prawda?
Zaniosłoem go do serwisu komputerowego tam po oględzinach stwierdzili, że zawiniła płyta główna i wymiana jej przekroczy koszt laptopa
Wprawdzie jest leciwy już, no ale jak na użytkowość biurową jest raczej w pełni wystarczający. Tutaj zastanawia mnie właśnie opcja wymiany płyty głównej czy rzeczywiście mogą być to wysokie koszty, ewentualnie można zakupić sama płytę i wymienić domowymi sposobami motherboarda?
Płyta główna laptopa od producenta tego sprzętu jest droga i w tym momencie trzeba się zastanowić czy kupić płytę, czy tez dorzucić parę złotych i kupić nowego laptopa.
Czasami można znaleźć płyty główne taniej np na allegro albo eBay.
Do wymiany takiej płyty osobiście poleciłbym to osobie doświadczonej z tej dziedziny mianowicie technik-informatyk komputerowy (serwis)
Jeżeli serwis komputerowy nie pobiera opłaty za przegląd laptopa proponowałbym go zanieść do następnego i sprawdzić diagnostykę problemu w innym serwisie komputerowym.