Wine-1.1.6 - problem z instalacja

Więc tak jak w temacie, troche nie wiem jak zainstalować Wine. Mam Ubuntu 8.04 dopiero od tygodnia, więc jestem w tych sprawach zielony. Kupiłem se gazete NEXT, rozpakowalem katalog Wine na pulpit i jaka komenda powoduje w terminalu, żeby zainstalował się ten Wine. Normalnie bym skorzystał z komendy sudo apt-get install wine, ale mam wolne łącze i długo by się to ściągało. W necie dowiedziałem się, że mam użyć komend:

$ ./configure --prefix=/usr

$ make

# make install

Więc ich użyłem i taki był efekt mojej pracy:

root@toxek-desktop:/home/toxek/Pulpit/wine-1.1.6# ./configure --prefix=/usr

checking build system type... i686-pc-linux-gnulibc1

checking host system type... i686-pc-linux-gnulibc1

checking whether make sets $(MAKE)... yes

checking for gcc... gccroot@toxek-desktop:/home/toxek/Pulpit/wine-1.1.6# ./configure --prefix=/usr

checking build system type... i686-pc-linux-gnulibc1

checking host system type... i686-pc-linux-gnulibc1

checking whether make sets $(MAKE)... yes

checking for gcc... gcc

checking for C compiler default output file name...

configure: error: C compiler cannot create executables

See `config.log' for more details.

root@toxek-desktop:/home/toxek/Pulpit/wine-1.1.6# make 

make: *** Nie podano obiektów i nie znaleziono makefile. Stop.


root@toxek-desktop:/home/toxek/Pulpit/wine-1.1.6# make install

make: *** Brak reguł do wykonania obiektu `install'. Stop.

checking for C compiler default output file name...

configure: error: C compiler cannot create executables

See `config.log' for more details.

Coś mi nie wyszło ?? Może mi ktoś powiedzieć, gdzie jest problem ??

zrób tak

aplikacje - dodaj/usuń programy zaznacz wine i już (najprościej)

jak chcesz mieć zawsze aktualna wersje dodaj oficjalne repozytoria ze strony ubuntu.pl