Wine na siłę próbuje się kompilować pod architekturę 32 bitową

Mam taki problem próbuje skompilować wine pod system 64 bitowy, ale dostaje komunikat

configure: error: Cannot build a 32-bit program, you need to install 32-bit development libraries.

Według mnie wine chcę się kompilować pod architekturę 32 bitową więc stworzyłem mu plik make.conf w etc i ustawiłem aritekturę 64 bitową, ale nadal to samo mój system to Linux Mint 17.2

Nie znam się zbytnio na Wine, ale co z apkami 32-bitowymi?

 

Pod OpenSUSE istnieje paczka Wine, które wymaga dla systemów 64-bitowych specjalnej paczki z 32-bitowymi bibliotekami Wine. W takim razie, prawdopodobnie, Wine próbuje wygenerować te biblioteki.

O co tu chciałeś się zapytać ?

Większość aplikacji na Windows jest 32-bitowych i używają 32-bitowe biblioteki. Tak więc, Wine chce je zbudować, by 32-bitowe programy działały.

No dobra. Może nie powinienem wstawiać odstępu. To się nazywa (chyba) perswazja.  Stąd te pytanie.

No nie idzie teraz wiem, że to nie jest wina flag kompilatora to co mam zrobić ?

Budujesz 32-bitowe WINE, więc możliwe że chodzi o część bibliotek deweloperskich potrzebnych do kompilacji WINE. Czyli musisz mieć wymagane “-devel” czy “-dev” 32-bitowe. Nie wyświetla ich czasem pod ww. komunikatem?

Nic takiego nie wyświetla.

Nawet 64-bitowy program wymaga 32-bitowe biblioteki…

To nie lepiej zainstalować WINE z repo?!

BTW, do odpalenia 32-bitowych aplikacji Win32, a z takich zapewne będziesz chciał korzystać, potrzebne są 32-bitowe biblioteki…

Tylko czemu w plikach źródłowych wine nie ma tych bibliotek ?

Biblioteki są, ale źródła w C mogą być kompilowane dla różnych architektur. C to przenośny język, a więc jedne źródła wystarczą dla 32-bitowych bibliotek i 64-bitowych bibliotek.

No to co ja mam robić.