Wine na siłę próbuje się kompilować pod architekturę 32 bitową

(tomi001) #1

Mam taki problem próbuje skompilować wine pod system 64 bitowy, ale dostaje komunikat

configure: error: Cannot build a 32-bit program, you need to install 32-bit development libraries.

Według mnie wine chcę się kompilować pod architekturę 32 bitową więc stworzyłem mu plik make.conf w etc i ustawiłem aritekturę 64 bitową, ale nadal to samo mój system to Linux Mint 17.2

(nintyfan) #2

Nie znam się zbytnio na Wine, ale co z apkami 32-bitowymi?

Pod OpenSUSE istnieje paczka Wine, które wymaga dla systemów 64-bitowych specjalnej paczki z 32-bitowymi bibliotekami Wine. W takim razie, prawdopodobnie, Wine próbuje wygenerować te biblioteki.

(tomi001) #3

O co tu chciałeś się zapytać ?

(Piesek64) #4

Większość aplikacji na Windows jest 32-bitowych i używają 32-bitowe biblioteki. Tak więc, Wine chce je zbudować, by 32-bitowe programy działały.

(nintyfan) #5

No dobra. Może nie powinienem wstawiać odstępu. To się nazywa (chyba) perswazja.  Stąd te pytanie.

(tomi001) #6

No nie idzie teraz wiem, że to nie jest wina flag kompilatora to co mam zrobić ?

(ra-v) #7

Budujesz 32-bitowe WINE, więc możliwe że chodzi o część bibliotek deweloperskich potrzebnych do kompilacji WINE. Czyli musisz mieć wymagane “-devel” czy “-dev” 32-bitowe. Nie wyświetla ich czasem pod ww. komunikatem?

(tomi001) #8

Nic takiego nie wyświetla.

(Piesek64) #9

Nawet 64-bitowy program wymaga 32-bitowe biblioteki…

(Juche) #10

To nie lepiej zainstalować WINE z repo?!

BTW, do odpalenia 32-bitowych aplikacji Win32, a z takich zapewne będziesz chciał korzystać, potrzebne są 32-bitowe biblioteki…

(tomi001) #11

Tylko czemu w plikach źródłowych wine nie ma tych bibliotek ?

(nintyfan) #12

Biblioteki są, ale źródła w C mogą być kompilowane dla różnych architektur. C to przenośny język, a więc jedne źródła wystarczą dla 32-bitowych bibliotek i 64-bitowych bibliotek.

(tomi001) #13

No to co ja mam robić.

(nintyfan) #14