Wirtualna Karta Graficzna?

Witam

Widziałem na innych forach jak ludzie wypowiadali się na temat “Wirtualnej Karty Graficznej” tam jakieś ustawienia itp.

Czy Naprawde jest to możliwe ??

I o ile sie nie myle to trzeba użyć troche Ramu np 256 RAM na 128 MB

Jeżeli tak proszę o podanie jak to zrobić bo ja jestem zielony w takich tematach :smiley:

A może byś tak najpierw sprawdził, czy takiego tematu już nie ma na forum dobreprogramy.pl? Bo jest.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=226869

Emulowanie karty graficznej ma miejsce tylko w przypadku korzystania z wirtualnego systemu operacyjnego i rzeczywiście pobiera zasoby pamięci operacyjnej systemu macierzystego. Ale nie słyszałem nigdy o emulowaniu karty graficznej w trybie rzeczywistym (no, może poza jakimiś starymi kartami SVGA itp. wykorzystywanymi do odpalania staaaarych gier PC).

Wpierw musisz wiedzieć jak taka karta działa, następnie zaimplementować te mechanizmy(lub część z nich), a potem uporać się z przekazywaniem rozkazów do niej :wink:

Co do pamięci: to nie musi być RAM, może to być plik na dysku/w sieci, pendrive, cały dysk. Coś co może przechować dane.

Tylko jaki ma sens emulowanie karty graficznej na wielokrotnie wolniejszych nośnikach pamięci? I zamiast pisać własny program do emulacji (po co właściwie ta wirtualna karta?!) lepiej się szarpnąć i kupić porządną fizyczną kartę graficzną…

Ale czy ja gdzieś powiedziałem, że to ma sens? :wink:

Zresztą, na CPU już są emulowane shadery(nie pamiętam czy PS czy VS), T&L tam, gdzie nie ma tego wbudowanego(układy zintegrowane/mobilne).

W każdym razie jedno jest pewne - nie ma programu, który będzie emulował GF GX2 285 i dzięki któremu pograsz w GTA IV na jakiejś starej karcie :stuck_out_tongue: Bo chyba o to chodziło Krystolinho :smiley:

Raczej mi chodziło o Counter Strike Source :smiley: mam 90 mb grafiki a chce miec 128