Wirus tworzy skróty na pendrive'ach

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum Dobre Programy.

 

Zauważyłem, że wielu członków miało już problem, który dotknął i mnie.

 

Mianowicie przegrywając dane z komputera na politechnice na swój własny, przy pomocy pendrive’a, podłapałem wirusa,który na każdym możliwym pendirvie tworzy mi zamiast plików - skróty. Jest to bardzo uciążliwe, gdyż nie chcąc infekować innych komputerów, nie korzystam teraz z pendrivów, a dla mnie jako studenta, jest to dosyć uciążliwe. Zwracam się zatem do Was o pomoc. Nie jestem laikiem komputerowym, jednak tym tematem nigdy się nie zajmowałem i samemu nie bardzo wiem, jakich narzedzi użyc, o co chodzi z tymi wszystkim logami, itd.

 

Mam jeszcze pytanie: czy jeśli na swoim zainfekowanym komputerze sformatuję pendrive, czy mogę używać nośnika na zdrowych komputerach, bez obaw o ich zarażenie? Gdzie właściwie znajduje się ten wirus, na pendrivie czy komputerze?

 

Z góry dziękuję za odzew i pomoc.

Pozdrawiam, MR

 

Pokaż logi z OTL http://forum.dobreprogramy.pl/temat/402063-analiza-i-dezynfekcja-zestaw-narzędzi-nieingerencyjnych/

Podepnij pendrivy.Użyj USBFix z funkcji Listing. Pokaż z niego log.

USBFix http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/15-outils-de-el-desaparecido/79-usbfix 

Nie wiem dlaczego nie mogę wkleić tutaj linków do tych wklejek

www.wklej.org/id/1205021

 

www.wklej.org/id/1205033

 

Logi z OTL

Podłącz pendrive i pokaż Listing z UsbFix

Proszę, USBfix - www.wklej.org/id/1205051

Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

:OTL
O4 - HKU\S-1-5-21-2798632957-192809932-3777704508-1001..\Run: [APS] C:\Users\Public\conhost.exe (Hôte de la fenêtre de la console)
O4 - HKU\S-1-5-21-2798632957-192809932-3777704508-1001..\Run: [SURVIVAL] wscript.exe //B "C:\Users\MARCIN~1\AppData\Local\Temp\SURVIVAL.vbe" File not found
O4 - Startup: C:\Users\Marcin Rainczuk\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\conhost.exe (Hôte de la fenêtre de la console)