ruggel
(ruggel)
12 Maj 2016 13:25
#1
Witam.
Nie mam możliwości używania laptopa w normalnym trybie, nawet tryb awaryjny odpalony dopiero po kilku próbach. Trochę poczytałem o mojej sytuacji i wychodzi na to, że wirus zaatakował oprogramowanie.
Wrzuciłem OTL i przeskanowałem, wstawiam tutaj logi. Proszę o pomoc
P.S.: wiem, że mam na komputerze, więcej niż jeden program antywirusowy. Jak doprowadzę laptopa do normalnego użytku to usunę zbędne … i combofixa też.
OTL.Txt
Extras.Txt
Prosiłbym o dokładne tłumaczenie co mam robić, bo nie jestem nawet przeciętny w tej tematyce
ruggel
(ruggel)
12 Maj 2016 14:32
#3
system
(system)
12 Maj 2016 15:24
#4
Potrzebny ci będzie puppy linux, płyta cd i pendrive.
Pobierz sobie puppy linux: http://distro.ibiblio.org/puppylinux/puppy-slacko-6.3.0/32/slacko-6.3.0.iso
Wypal na płytce, włóż do laptopa, i w biosie wybierz że ma się odpalić z płytki.
Pliki które chcesz odzyskać przenieś na pendrive, a potem reinstall systemu(windows, a nie puppy linux.).
AV: Norton Security (Enabled - Up to date) {53C7D717-52E2-B95E-FA61-6F32ECC805DB}
AV: AVG AntiVirus Free Edition (Disabled - Up to date) {4D41356F-32AD-7C42-C820-63775EE4F413}
AS: AVG AntiVirus Free Edition (Disabled - Up to date) {F620D48B-1497-73CC-F290-58052563BEAE}
Jakiego używasz antywirusa? Odinstaluj AVG używając AVGRemover http://www.avg.com/pl-pl/utilities
Odinstaluj także Norton Security używając Norton Removal Tool https://support.norton.com/sp/pl/pl/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_pl_pl
Po tym spróbuj normalnie uruchomić komputer i wykonać nowe raporty FRST zgodnie z instrukcją
ruggel
(ruggel)
12 Maj 2016 17:28
#6
Antywisrusy: AVG, McAfee, Norton Security Scan i Norton Security. Ten ostatni jako jedyny działający, reszta już przeterminowana
Udało mi się odinstalować AVG tak jak kazałeś, po czym nastąpiło ponowne uruchomienie i teraz ciężko wejść choćby w tryb awaryjny. Jak już po 10 minutach uda mi się otrzymać wgląd na ekran w trybie awaryjnym, to po chwili wywala jakiś błąd i konieczne jest ponowne uruchomienie. Najpierw wywaliło błąd, że niepoprawnie otwarto Plug & Play, a następnym razem, że niepoprawnie otwarto Program obsługujący DCOM, czasami przerwie wczytywanie trybu awaryjnego i zaczyna wczytywać się w trybie normalnym (sądząc po wielkości kursora) walczę już ponad godzinę i nic
Dziś i jutro nie będę miał za wiele czasu, więc mogę się nie oddzywać. Jak uda mi się odinstalować nortona, to wróce do tematu.
Właśnie udało się włączyć tryb awaryjny, po włączeniu wyskoczyło coś takiego https://zapodaj.net/3c546a9802020.jpg.html , myślę że może być istotne, sorry za zdjęcia telefonem, ale tylko tak miałem pewność, że nie przepadnie. Uprzedzam, że nie ściągałem takiego programu, bo nie oglądam filmów na laptopie, tym bardziej żadnych nie pobieram. Wszelka muzyka czy wideo z winampa lub windows media player
ruggel
(ruggel)
13 Maj 2016 17:43
#7
Usunąłem antywirusy. Nie udało się uruchomić laptopa w normalnym trybie więc skanowanie wykonałem w trybie awaryjnym
Addition http://wklej.org/id/2384690/
FRST http://wklej.org/id/2384691/
Shortcut http://www.wklej.org/id/2384693/
Wklej do notatnika:
HKLM-x32\...\Run: [AvgUi] => "C:\Program Files (x86)\AVG\Framework\Common\avguirnx.exe" /lps=fmw
HKLM-x32\...\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] => C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe [38872 2012-07-31] (Adobe Systems Incorporated)
HKLM-x32\...\Run: [Adobe ARM] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe [919008 2012-07-11] (Adobe Systems Incorporated)
HKU\S-1-5-18\...\RunOnce: [] => [X]
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => Brak pliku
Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\FancyStart daemon.lnk [2010-09-26]
ShortcutTarget: FancyStart daemon.lnk -> C:\Windows\Installer\{2B81872B-A054-48DA-BE3B-FA5C164C303A}\_C4A2FC3E3722966204FDD8.exe ()
Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\McAfee Security Scan Plus.lnk [2016-04-13]
ShortcutTarget: McAfee Security Scan Plus.lnk -> C:\Program Files\McAfee Security Scan\3.11.309\SSScheduler.exe (McAfee, Inc.)
Startup: C:\Users\Szybowski\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Autochartist MT4 plugin - Auto Update.lnk [2013-02-22]
ShortcutTarget: Autochartist MT4 plugin - Auto Update.lnk -> C:\Program Files (x86)\GO4X\AutochartistPlugin_AutoUpdaterGO4X.exe (Pantaray Research Ltd.)
HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://securityresponse.symantec.com/avcenter/fix_homepage
HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://securityresponse.symantec.com/avcenter/fix_homepage
HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://securityresponse.symantec.com/avcenter/fix_homepage
HKU\S-1-5-21-3104731166-1536150435-452289959-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://www.gazeta.pl/0,0.html?p=153
HKU\S-1-5-21-3104731166-1536150435-452289959-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = hxxp://www.google.com/ie
HKU\S-1-5-21-3104731166-1536150435-452289959-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = hxxp://www.google.com/ie
SearchScopes: HKLM-x32 -> {67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64} URL = hxxp://www.google.com/search?sourceid=ie7&q={searchTerms}&rls=com.microsoft:{language}:{referrer:source?}&ie={inputEncoding}&oe={outputEncoding}&rlz=1I7ASUT
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3104731166-1536150435-452289959-1001 -> {67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64} URL = hxxp://www.google.com/search?sourceid=ie7&q={searchTerms}&rls=com.microsoft:{language}:{referrer:source?}&ie={inputEncoding}&oe={outputEncoding}&rlz=1I7ASUT
Toolbar: HKU\S-1-5-21-3104731166-1536150435-452289959-1001 -> Brak nazwy - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - Brak pliku
Toolbar: HKLM - avast! WebRep - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - Brak pliku
Toolbar: HKLM - Brak nazwy - {CC1A175A-E45B-41ED-A30C-C9B1D7A0C02F} - Brak pliku
FF Extension: AVG SafeGuard by Ask - C:\Users\Szybowski\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\q6ukk95i.default\Extensions\toolbar_AVGSP3-SG@apn.ask.com.xpi [2016-03-09]
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxp://isearch.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=119816&tt=070313_9111pl&babsrc=SP_ss_d2g&mntrId=907369ac0000000000004e5d6039c2b8
CHR DefaultSearchKeyword: Default -> babylon.com
S2 APNMCP; "C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork\Toolbar\apnmcp.exe" [X]
S3 hwdatacard; system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys [X]
S1 prodrv06; \SystemRoot\System32\drivers\prodrv06.sys [X]
U3 tmlwf; Brak ImagePath
U3 tmwfp; Brak ImagePath
2016-05-12 18:19 - 2016-05-12 18:21 - 00000000 ____ D C:\AVG_Remover
2016-05-12 18:14 - 2016-05-12 18:14 - 00894960 _____ C:\Users\Szybowski\Desktop\Norton_Removal_Tool.exe
2016-05-10 09:25 - 2016-05-10 17:13 - 00003218 _____ C:\Windows\System32\Tasks\Norton WSC Integration
2016-05-10 09:12 - 2016-05-10 17:13 - 00000000 ___RD C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Norton Security
2016-05-10 09:12 - 2016-05-10 17:13 - 00000000 ____ D C:\Windows\system32\Drivers\NSx64
2016-05-10 09:12 - 2016-05-10 09:12 - 00000000 ____ D C:\Program Files (x86)\Norton Security
2016-05-11 16:10 - 2016-05-11 16:10 - 00000000 __SHD C:\found.001
2016-05-10 17:18 - 2016-05-10 17:18 - 00000000 ____ D C:\Windows\System32\Tasks\Norton Security
2016-04-13 17:14 - 2016-04-13 17:14 - 00000000 __SHD C:\found.000
2015-12-08 21:01 - 2015-12-08 21:01 - 0000016 _____ () C:\ProgramData\mntemp
2013-06-25 10:14 - 2013-06-25 10:14 - 0197120 _____ () C:\ProgramData\obtqbunqbyxfojs
2013-06-24 19:38 - 2013-06-25 10:10 - 0000000 _____ () C:\ProgramData\rroypstjkebmxkw
2015-12-08 21:01 - 2015-12-08 21:01 - 0004133 _____ () C:\ProgramData\rxsmznjf.zcp
2013-06-24 19:44 - 2013-06-24 19:44 - 0028160 _____ () C:\ProgramData\xqlfnbeacvctqyf
2010-09-26 19:58 - 2010-09-26 19:59 - 0000105 _____ () C:\ProgramData\{40BF1E83-20EB-11D8-97C5-0009C5020658}.log
2010-09-26 19:58 - 2010-09-26 19:58 - 0000107 _____ () C:\ProgramData\{C59C179C-668D-49A9-B6EA-0121CCFC1243}.log
Task: {113650CA-0A15-4B75-8B85-9C457C209FB1} - System32\Tasks\{7E6DF0AC-A4AF-4468-8F9F-D72773F460B3} => pcalua.exe -a "E:\USB Driver\Samsung_USB_Driver_Installer.exe" -d "E:\USB Driver"
Task: {68D3E913-EF90-44E7-A944-BF6A291BDD14} - System32\Tasks\{BA822B6F-3771-4FA5-9575-C245D28833DD} => pcalua.exe -a C:\Users\Szybowski\Downloads\Faithful-Setup.exe -d C:\Users\Szybowski\Downloads
Task: {B8574927-E449-480F-AC28-552BEE85A536} - System32\Tasks\{81343603-9D3B-4EA7-AA0C-B3B5EE6F7713} => pcalua.exe -a E:\Install.exe -d E:\
Task: {D322A652-C7D6-4E0A-90F9-9B8B6909A474} - System32\Tasks\Norton Security Scan for Szybowski => C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.3.0.43\Nss.exe [2015-10-16] (Symantec Corporation)
Task: C:\Windows\Tasks\Norton Security Scan for Szybowski.job => C:\PROGRA~2\NORTON~2\Engine\430~1.43\Nss.exe
EmptyTemp:
Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w tym samym katalogu co FRST Uruchom FRST klikasz Napraw Raport z usuwania pokaż na forum. Następnie ponownie uruchom FRST klikasz Skanuj pokaż nowy raport FRST.txt na forum
ruggel
(ruggel)
14 Maj 2016 20:38
#9
Dobrze widzę że komputer uruchomił się w trybie normalnym więc kolejna porcja rzeczy do wykonania.
Najpierw usuń stare sterowniki Starforce
Deinstalator powyższych sterowników znajdziesz tutaj http://www.star-force.com/support/drivers/
Wklej do notatnika:
Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w tym samym katalogu co FRST Uruchom FRST klikasz Napraw Raport z usuwania pokaż na forum. Następnie ponownie uruchom FRST klikasz Skanuj pokaż nowy raport FRST.txt na forum
Użyj AdwCleaner z opcji Skanuj (nie Usuń) pokaż powstały raport na forum https://forum.dobreprogramy.pl/dezynfekcja-narzedzia-usuwajace-402063t.html?do=findComment&comment=3327763
ruggel
(ruggel)
16 Maj 2016 10:23
#11
Kroki końcowe
Uruchom AdwCleaner po skanowaniu wybierz opcje Usuń
Wklej do notatnika:
Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w tym samym katalogu co FRST Uruchom FRST klikasz Napraw Raport z usuwania pokaż na forum.
Zastosuj Delfix zgodnie z instrukcją https://forum.dobreprogramy.pl/dzialania-konczace-temat-dezynfekcji-528283t.html
Przez Panel sterowania odinstaluj stare wersje
Adobe Flash Player 19 NPAPI (HKLM-x32…\Adobe Flash Player NPAPI) (Version: 19.0.0.226 - Adobe Systems Incorporated) Adobe Reader 9.5.2 MUI (HKLM-x32…{AC76BA86-7AD7-FFFF-7B44-A91000000001}) (Version: 9.5.2 - Adobe Systems Incorporated) AVG SafeGuard by Ask (HKLM-x32…{41564753-5033-2D53-4700-A758B70C2500}) (Version: 12.37.0.2844 - APN, LLC) Java 7 Update 17 (HKLM-x32…{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217017FF}) (Version: 7.0.170 - Oracle) McAfee Security Scan Plus (HKLM…\McAfee Security Scan) (Version: 3.11.309.1 - McAfee, Inc.)
Zainstaluj
Zainstaluj sobie jakiś darmowy program antywirusowy
Adobe FP https://get.adobe.com/pl/flashplayer/ Przed instalacją odznacz sponsorów w ofercie specjalnej
Adobe Reader https://get.adobe.com/pl/reader/ Przed instalacją odznacz sponsorów w ofercie specjalnej
Java https://www.java.com/pl/download/
Podaj odczyt pliku dmp https://forum.dobreprogramy.pl/szukanie-przyczyny-bsod-a-za-pomoca-bluescreenview-313445t.html
ruggel
(ruggel)
17 Maj 2016 14:30
#13
fixlog http://www.wklej.org/id/2401373/
DelFix http://wklej.org/id/2401374/
Adobe Flash, Adobe Reader, Java, McAfee usunięte
przez panel sterowania nie mogę usunąć AVG SafeGuard by ASK, przy próbie odinstalowania wyskakuje komunikat “Określone konto już istnieje” i mogę jedynie kliknąć OK, a AVG pozostaje w komputerze
z programów antywirusowych mam jeszcze Norton Security Scan (nie uwzględniony do usunięcia), gdy klikam w odinstaluj, to okno się zamyka i nic się nie dzieje
odczyt dmp http://wklej.org/id/2401440/
Spróbuj odinstalować używając do tego Geek Uninstaller Free opcja wymuszonej deinstalacji
Podaj odczyt CrystalDiskInfo http://www.dobreprogramy.pl/CrystalDiskInfo,Program,Windows,27691.html poczekaj aż ktoś sprawdzi
ruggel
(ruggel)
17 Maj 2016 16:21
#15
To nie wirus zaatakował Twoje oprogramowanie, to dysk powoduje Twoje problemy. Nie wiem czy remap i zerowanie dysku pomoże, sugeruje więc założyć temat w odpowiednim dziale i poczekać na opinie innych.