Witam,
Czy otrzymanie poniższego mejla z Apple jest równoznaczne z tym ze ktoś się włamał na moje konto iCloud? Moje konto rano było zablokowane i potrzebowało dodatkowego uwierzytelnienia. Mam kilka takich maili.
Twój Apple ID został użyty do zalogowania się za pomocą przeglądarki internetowej
Witaj, …
Twój identyfikator Apple ID został użyty do zalogowania się w usłudze iCloud za pomocą przeglądarki internetowej
Niekoniecznie musiała być to udana próba. Ale sam fakt, że ktoś już próbował dostać się na konto znając twoje ID powinien zapalić czerwoną lampkę. Myślę, że im się nie udało do końca bo gdyby dostali się na konto pozmienialiby hasła żebyś nie mógł się na nie dostać. Jednak zmiana hasła w twoim przypadku jest jak najbardziej słuszna.
Raczył bym sprawdzić urządzenia systemy przeskanować w razie w oraz hasła pozmieniać.
Jak jest możliwość to zacząć korzystać z weryfikacji dwuetapowej - 2fa
Co dodatkowo utrudni w pewnym zakresie osobie włamującej się.
Radził bym przeskanować urządzenia pod względem wirusa bo jak sie faktycznie włamał/wydobył to hasło musiał od ciebie wydobyć prawdopodobnie i jak zmienisz hasło to pewnie to hasło “nowe” w tym samym momencie pewnie powędruje od razu do niego.
Możliwe że na samym icloud sie nie skończy.
Możliwe też że że po prostu konto zostało zablokowane bo złodziej kilka razy z rzędu źle wprowadził hasła, a nie że zrobił ci na złość i po włamie zablokował ci konto.
@Astorre5
Ja już miałem parę takich komunikatów poczcie od iClouda, ale to ja sam logowałem się. Łatwo sprawdzić, czy logowałeś się Ty, czy ktoś inny. W mailu na skrzynce dla przychodzących piszą wtedy którego dnia i o której godzinie to “czyjeś” logowanie się odbyło. Jeśli to było Twoje, to zignoruj to ostrzeżenie. Jak nie, to rzeczywiście zmiana hasła, a poza tym dobrze mieć 2FA na stałe.