Witam. Dzisiaj rano przyszedł mi e-mail że ktoś zalogował się na moje konto Microsoft. Rzeczywiście po wejściu na konto i sprawdzeniu logów było dwa razy logowanie z numeru IP jakiegoś dziwnego (cyferki,literki). Lokalizacja nie była podana. Od razu zmieniłem hasło itd. Usunąłem też kartę co była przypisana. W historii zakupów nie było nic kupione tak samo na koncie bankowym nie było. Moje pytanie brzmi co teraz zrobić? Miałem tam swoje dane szczegółowe.
No właśnie po wpisaniu mojego email jest jeden wyciek na czerwono. Tylko że ja maila używam przez Gmail a na koncie Microsoft miałem jedną grę tylko po to było to konto no i dodaną kartę. Kartę zastrzegłem i zamówiłem drugą. Czy coś jeszcze mogę zrobić??
-
RogueKiller Anti Malware
Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania). -
Malwarebytes Anti-Malware
Upewnij się, że przed skanowaniem zostało zaznaczone: skanuj w poszukiwaniu rootkitów, skanuj archiwa, użyj sztucznej inteligencji. Opcje te odnajdziesz w ustawieniach → bezpieczeństwo → opcje skanowania.
Poradnik do Chrome → Podstawowa konfiguracja Chrome | Przybornik #soo
Zmień serwer DNS na Quad9 → YouTube (podstawowy 9.9.9.9, zapasowy 149.112.112.112)
Logi FRST → Raport obowiązkowy - Farbar Recovery Scan Tool
Okej dzięki rozumiem tylko że ja nie używam wcale komputera/laptopa. Jedynie telefon od kilku lat. Jeśli zmieniałem hasło, wylogowalem inne urządzenia, usunąłem kartę, zastrzegłem kartę i później usunąłem to konto Microsoft z racji że miałem tam tylko grę, to powinno być ok ??
Tak, o ile nie pobrałeś i nie przyznałeś uprawnień żadnej złośliwej aplikacji, a sam incydent był wyciekiem.
Pamiętaj o niestosowaniu takich samych haseł. Pomóc może w tym menadżer, np. BitWarden.
Ten temat został automatycznie zamknięty 30 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.