Potrzebujesz olbrzymią wiedzę na temat protokołów sieciowych, dobrą ekipę i znajomość języka programowania choćby C i grafików. Myślę że beta będzie za pół roku w kilkuosobowym zespole. Programowanie to nie klocki lego.
po polsku ciężko będzie Ci cokolwiek znaleźć. ja również jestem zwolennikiem pisania samemu gier i nie tylko. fajna jest przy tym zabawa i efekty czasem zaskakują nas samych. jak w ogóle chcesz zacząć przygodę z programowaniem to proponuje zacząć ją od Turbo Pascala (chociaż pewnie ktoś zaraz napisze że nie warto bo to archaik… ) ale moim zdaniem najlepiej od tego zacząć potem jest prościej przejść dalej a po za tym prostą gierkę w 2D można spokojnie tu napisać:) a jak nie to kiedyś dostałem książkę “programowanie gier dla nastolatków” gry są tam pisane w Blitz Basic 2D ale moim zdaniem bez znajomość podstaw nie warto zaczynać od tego bo po co pisać coś czego się nie będzie rozumieć? No i jak już pisać coś większego to warto zorganizować sobie pomoc:) nikt po za tym nie powiedział że muszą być to tylko znajomi:) jeżeli masz dobry pomysł znasz się trochę na programowaniu i przedstawisz swój pomysł na forum z informacją kogo konkretnie poszukujesz (programistę - grafika) to myślę że znajdą się chętni aby Ci pomóc w wolnym swoim czasie (bo wiadomo życie to nie tylko programowanie:) )
translator nie zawsze pomoże… a po za tym moim zdaniem porywasz się od razu na wysoką wodę… zacznij odp podstaw bo bez nich ani rusz nawet jak uważasz że są one zbędne… gry bez żadnego pojęcia o programowaniu nie napiszesz a jak napiszesz to będzie w niej kupa błędów i zapewne fragmenty będą pisać Ci ludzie z różnych for bo będziesz pytał o to i tamto…
A ja nie chce takiej aż dobrej gry. Mi wystarczy taka zwykła 2d żeby mogło by zagrać z 100 osób. Później jak bym umiał już robić normalnie zrobić, to bym wziął pomocników.
A więc tak. Wg. mnie najlepiej zacząć od języka skryptowego, który zwie się Python. Naucz się go, popisz w nim trochę, a potem przejdź na C++. Oczywiście nie zaczynaj od zabawy z bibliotekami graficznymi (kiedyś tak robiłem), ponieważ nic Ci z tego nie wyjdzie. Jak już będziesz w miarę znał C++, to zacznij się uczyć programowania sieciowego w C++, tutaj masz trochę o WinSock: http://www.gamedev.pl/articles.php?x=vi … 1#comments po tym już tylko jakaś biblioteka graficzna, na początek polecam Allegro, sam aktualnie się uczę. No i piszesz kod.
A po co pisać gre? Istnieje bardzo łatwy w obsłudze program Multimedia Fusion 2. Jest to typowy program do tworzenia gier. Grę mmorpg też w tym zrobisz. Sam używałem i muszę przyznać, że jest świetny. Jednak aby zrobić grę jak Tibia to trzeba się bedzie nieźle pomęczyć.
ehh… Serion zamiast szukać cudownego programu, który zrobi wszystko za Ciebie zacznij naukę jakiegoś języka programowania bo jak na razie to z tych wszystkich postów nic konkretnego nie wynika… dostałeś już odp na swoje pytanie. Pisanie gier nie jest takie proste dla osoby która nie ma zielonego pojęcia o programowaniu… ktoś tu napisał coś o stronach www (html) tego można się szybko nauczyć bo to nie jest trudne i na pewno html nie pomoże w pierwszych krokach do tworzenia gier… Tak więc zamiast szukać programu, który napisze grę za Ciebie zacznij się uczyć jakiegoś języka programowania a potem jak będziesz dalej taki “leniwy” to sobie sam napiszesz program to Tworzenia gier jakich tylko będziesz chciał…
Mózg, kompilator c++, średnia znajomość c++ i allegro. Jak chcesz, to baw się tymi programami, ale taka gra Cię nie zadowoli, tak naprawdę nie stworzysz tu nic nowego, ponieważ twórca programu już to wymyślił. Najchętniej zniszczyłbym wszystkie programy do tworzenia “gier”.