Własna gra przeglądarkowa


(Diablohaha8) #1

Witam.

Jestem nowy na tym forum, no ale przejdę do rzeczy :slight_smile:

Chciałem napisać własny silnik gry typu: Ikariam, Plemiona, Travian.

Więc szukałem w google, że trzeba się nauczyć języka PHP i Baza MySQL , jak jeszcze coś to proszę napisać.

I tu moje pytanie, czy ta książka będzie dobra?:

http://helion.pl/ksiazki/php-i-mysql-tworzenie-stron-www-vademecum-profesjonalisty-wydanie-czwarte-luke-welling-laura-thomson,phms4v.htm

Z góry thx.

PS. Jak na razie znam podstawy HTML i podstawy C++ ( ale w grach przeglądarkowych raczej nie przyda się C++ )


(somekind) #2

Niekoniecznie, logikę gry mógłbyś napisać w C++, a PHP używać tylko do generowania tego, co widzi użytkownik.


(Diablohaha8) #3

No a ta książka będzie dobra czy nie?

-- Dodane 06.07.2012 (Pt) 12:26 --

F5 ( odświeżam )


(Fiołek) #4

Posiadam wydanie trzecie tejże książki i muszę powiedzieć, że czytało się w miarę przyjemnie, ale to było dawno, dawno temu, jak jeszcze lubiłem PHP. Teraz stanowczo odradzam zaczynać od tego języka(chyba, że bardzo chcesz, wtedy ta książka jest dobra). Polecam zapoznać się z wpisem na blogu Jeffa Atwooda i podlinkowanym tam artykule PHP: a fractal of bad design.

Jak dla mnie lepiej zacząć od Pythona czy Ruby, języki nie są tak ułomne i "złe" jak PHP, a są bardzo ciekawe(i żeby nie było: funkcjonalnością przewyższają PHP), lecz tutaj nie potrafię podlinkować żadnych książek.


(Frankfurterium) #5

Proszę bardzo: Zanurkuj w Pythonie.


(Diablohaha8) #6

Ale w języku Python da się stworzyć grę przeglądarkową?


(Frankfurterium) #7

Jasne.


(Diablohaha8) #8

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy jest jakiś program, żeby od razu nie opublikować w necie silnika tylko na komputerze sprawdzić jak to będzie wyglądało ?


(kostek135) #9

Możesz przecież zainstalować serwer na komputerze lokalnym.


(Diablohaha8) #10

A no tak :slight_smile:


(Wszerad91) #11

Dobrze, że są gry przeglądarkowe bo to od nich zaczyna się ciekawość programowania dla wielu. Na początku mogę Ci dać radę, nie stara się na silę od razu tworzyć gry, znajdź swój styl, staraj się zrozumieć zasadę działania stron i całego ich zaplecza, opanuj język w dobrym stopniu i dopiero zacznij. Co do języka to również polecam Pythona drugi kluczowy język to będzie JavaScript(albo i najważniejszy). PHP sobie podaruj, dziś żałuje, że od niego zaczynałem kiedy mogłem od JS albo Pythona.


(Frankfurterium) #12

Tylko pamiętaj, że umiejętność programowania to tylko jeden (i wcale nie najważniejszy) ze składników dobrej gry. Trzeba odpowiednio rozplanować całą mechanikę, a nawet jeśli długo grałeś w podobne gry, tylko liznąłeś sam wierzchołek góry lodowej. Programistów na świecie jest wielu. Ludzi potrafiących sklecić dobry system - dużo mniej. Prawie wszyscy początkujący programiści chcą zacząć od gry albo OS-a. Kończy (z dobrym skutkiem) pewnie jakiś ułamek promila, bo to wbrew pozorom ogromne przedsięwzięcie.


(Diablohaha8) #13

wszerad skoro piszesz że lepiej zaczać od pythona to tak zrobię, ponieważ masz większe doświadczenie w programowaniu a ja dopiero zaczynam przygodę :slight_smile:

Pierw zacznę od kursu http://pl.wikibooks.org/wiki/Zanurkuj_w_Pythonie

A następnie poszukam kuru z JavaScript

Frankfurterium No ja też zaczynam od gry, to może coś z tego wyjdzie :slight_smile: