Posiadam wydanie trzecie tejże książki i muszę powiedzieć, że czytało się w miarę przyjemnie, ale to było dawno, dawno temu, jak jeszcze lubiłem PHP. Teraz stanowczo odradzam zaczynać od tego języka(chyba, że bardzo chcesz, wtedy ta książka jest dobra). Polecam zapoznać się z wpisem na blogu Jeffa Atwooda i podlinkowanym tam artykule PHP: a fractal of bad design.
Jak dla mnie lepiej zacząć od Pythona czy Ruby, języki nie są tak ułomne i “złe” jak PHP, a są bardzo ciekawe(i żeby nie było: funkcjonalnością przewyższają PHP), lecz tutaj nie potrafię podlinkować żadnych książek.
Dobrze, że są gry przeglądarkowe bo to od nich zaczyna się ciekawość programowania dla wielu. Na początku mogę Ci dać radę, nie stara się na silę od razu tworzyć gry, znajdź swój styl, staraj się zrozumieć zasadę działania stron i całego ich zaplecza, opanuj język w dobrym stopniu i dopiero zacznij. Co do języka to również polecam Pythona drugi kluczowy język to będzie JavaScript(albo i najważniejszy). PHP sobie podaruj, dziś żałuje, że od niego zaczynałem kiedy mogłem od JS albo Pythona.
Tylko pamiętaj, że umiejętność programowania to tylko jeden (i wcale nie najważniejszy) ze składników dobrej gry. Trzeba odpowiednio rozplanować całą mechanikę, a nawet jeśli długo grałeś w podobne gry, tylko liznąłeś sam wierzchołek góry lodowej. Programistów na świecie jest wielu. Ludzi potrafiących sklecić dobry system - dużo mniej. Prawie wszyscy początkujący programiści chcą zacząć od gry albo OS-a. Kończy (z dobrym skutkiem) pewnie jakiś ułamek promila, bo to wbrew pozorom ogromne przedsięwzięcie.