Własna strona internetowa

Chciałbym stworzyć stronę internetową o konkretnej tematyce, na której będę mógł prowadzić swojego bloga i będzie dostępne forum dla użytkowników. Niestety, jestem zielony w temacie, nie znam się na tym, nie wiem od czego zacząć, a nie stać mnie na zapłacenie komuś by takową stronę mi zrobił.
Próbowałem na Wix, ale tam są ograniczone możliwości konfigurowania strony, próbowałem także na WordPress, ale też nie ma zbyt wielu funkcji (chyba, że robię coś nie tak).
Powiedzcie proszę, od czego powinienem zacząć?

Jeżeli WordPres ci nie odpowiada oraz masz zerową wiedzę na temat samodzielnego tworzenia stron internetowych (HTML + np PHP) no to odpowiedź jest raczej trudna. Ale tak dość poważnie zacząć od nauki i po kilku latach będziesz umiał.

WordPress mi odpowiada jak najbardziej, tylko problem jest taki, że mam przed sobą ścianę, bo nie wiem jak doprowadzić go do normalności. Czy ktoś się w nim orientuje, żeby ewentualnie mi pomóc?

Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy, też szukałem.Jeśli chcesz wydać polecam ci webvave CMS.
Ich cennik:

  • .eu- ok. 13 pln

  • .com - ok. 9 pln

  • .pl - ok. 40 pln

A jeśli nie chcesz płacić ,to według mnie* spróbój na bloger’rze google’a

Tam to z czego pamiętam wygląda tak:
www.[nazwa bloga].blooger.com
*Pamiętaj!-WEDŁUG MNIE

Powiedzmy, że mam swój hosting i domenę. Jak później podłączyć ją do WordPressa i jak go odpowiednio skonfigurować, żeby wyglądał na w miarę solidnego bloga? Czy muszę wykupić płatne pakiety, czy co?

Znalazłem coś takiego: https://www.ovh.pl/hosting/

Na dole strony jest: “Twoja preferowana aplikacja na hostingu…”

  • Wordpress

Czy to oznacza, że jak zakupie domenę na tej konkretnej stronie, to będę miał swój własny panel administracyjny w WordPress i stamtąd będę mógł sobie konfigurować bloga? Czy o co chodzi?