Wolny laptop mimo formatu

Witam, posiadam 2,5 letniego laptopa dokładny model: acer e5-571g 15,6" Intel® Core™ i5-4210U - 8GB RAM - 2TB Dysk. Od ponad roku zauważyłem znaczny spadek szybkości komputera, z racji iż posiadam również komputer stacjonarny nie przeszkadzało mi to gdyż służył zazwyczaj do ogladania filmów lub przechowywania zdjęć. Niestety teraz potrzebuje go do pracy. Wykonałem format dwa razy w tym roku i niestety ani jeden ani drugi nie przyniósł efektu. Logowanie się trwa długo, wszystkie programy uruchamiają sie bardzo powoli. Jako, że jestem w sumie zielony chciałbym Was prosić o pomoc, co mogę zrobić? Dysk defragmentowałem również bez żadnych efektów.

najszybszy wzrost wydajności odnotujesz wymieniając dysk 2tb na SSD. Zbyt wysoka temeratura podzespołów również spowalnia sprzęt. Oczyść laptopa z kurzu jeśli tego nie zrobiłes do tej pory

Twój procesor miał debiut 4 lata temu i nigdy nie była to rakieta. Jego podstawowe taktowanie wynosi 1,7 GHz. Nie napisałeś jakiego systemu używasz - być może na starcie pobiera multum poprawek i aktualizacji. Poza tym sprawdź menadżerem zadań jakie procesy zżerają moc procesora.

Dysk SSD powinien znacznie poprawić sytuację.

Załączam zdjęcia z różnych programów którymi go testowałem oraz z menadżera zadań. Dodam, że instalacja niektórych programów to droga przez mękę.




Póki co to na 3 screenie widać że instalują się aktualizacje, zainstaluj wszystko z windows update a potem uruchom ponownie komputer.
U mnie na słabszym laptopie Lenovo L750-1E2 windows 10 potwornie mulił i jednym ze skutków była telemetria(nie kojarzę już jaki dokładny to był proces) i zżerał kilkanaście/kilkadziesiąt procent procesora i często nawet 100% dysku. Problem częściowo rozwiązałem za pomocą DoNotSpy10(wybiera to co się chce zablokować) ale ostatecznie i tak wróciłem do windowsa 7