Ostatnio kupiłem drukarkę Canon Pixma MP490. Po instalacji sterowników z płyty, Windows bardzo powoli nabiera rozpędu przy uruchamianiu systemu. Rozruch co prawda odbywa się w normalnym tempie, ale po zalogowaniu i ukazaniu się pulpitu, przez ok. 3-4 minuty nie można uruchomić żadnego oprogramowania, które wymaga połączenia z internetem. Wszystkie inne programy działają, tylko nie te, które wymagają internetu, jak np. IE, Firefox, Thunderbird, AQQ. Można na nie klikać po kilka razy i nic się nie dzieje, dopiero po tych 3-4 minutach nagle się wszystkie odpalają (w tylu instancjach, ile razy się kliknęło będąc we frustracji, że nie działa :P). Taki jakby “korek”, który po 3-4 minutach zostaje “przepchnięty”.
Pisałem w tej sprawie do supportu Canona, ale oni twierdzą, że to nie jest wina driverów, ponieważ u nich taka sytuacja nie ma miejsca (O RLY?!) i doradzili mi, żeby się z tym zgłosić do supportu M$, bo to wina Windowsa pewnie jest. Sugerując się tym poszukałem na stronie M$ jakiegoś supportu i go znalazłem… ale w cenie 132 zł za telefon do konsultanta… jasne, to już lepiej sobie w łeb strzelić.
Oto co robiłem w tej sprawie:
-
Format dysku - na czystym Windowsie problem się powtarza od razu po zainstalowaniu sterowników do drukarki.
-
Instalacja innego Windowsa (7) - problem znika całkowicie. Ale ja mam licencję na WinXP Pro, a nie na 7 i nie pasi mi piracenie ani kupowanie na gwałt nowego systemu. Mam inne wydatki na głowie, niż zasilanie kasy tego wrednego monopolisty.
-
Na bank nie jest to wina programu antywirusowego, gdyż nawet bez niego ten problem istnieje.
-
Sugerując się poradami w sieci (że to może być problem z DHCP) ustawiłem ręcznie wszystkie adresy IP i DNS w ustawieniach połączenia sieciowego - nie pomogło.
-
Wyłączyłem “Udostępnianie drukarek w sieci” - nie pomogło.
-
Usunąłem sterowniki od drukarki - yuppie!
Ma ktoś jakieś pomysły inne? Może ktoś miał podobny problem. Mnie już ręce opadają Na Ubuntu nie ma problemu ze sterownikami, a na tym głupim Windowsie są…
Proszę o jakieś porady. Tylko nie te w stylu “zrób skan AV, antyspyware, daj logi, BootVis, itd” - tego wszystkiego już próbowałem i nic mi to nie dało.