Wybór lustrzanki - pomoc

Witam,

nie mogłem znaleźć dobrej kategorii, więc zakładam tu. Jeśli Moderator uważa, że trzeba przenieść, niech przeniesie.

Potrzebuję pomocy przy wyborze taniej lustrzanki (nie znam się na cenach, ale niech będzie tania) do kręcenia filmów oraz robienia zdjęć makro. Lustrzanka ma być NIKON z obiektywem, gdzie można robić ZOOM.

To wszystko. :stuck_out_tongue:

Pozdrawiam, ewer.

witaj ja używam FujiFilm ale dobry jest Canon

@Leszek2204, kolega nie pyta czego używasz i jaka inna marka jest jeszcze dobra, tylko o Nikona z obiektywem do macro.

@ewer, co znaczy taniej? - ile konkretnie możesz wyłożyć i czy w grę wchodzą wyłącznie nówki czy używki też?

Poza tym, czy potrzebujesz jeszcze coś poza macro?

…bo jeżeli nie specjalnie, to Tamron 90 2.8, a puszka na jaką styknie i jaka przypadnie ci bardziej do gustu.

Tu masz małe porównanie KLIK. Poczytaj sobie testy i opinie, zerknij po ile idą na ceneo czy alledrogo, wreszcie wybierz się do sklepu i pomacaj.

To oznacza - że albo już wybrałeś, albo w ogóle lustrzanka ci nie potrzebna.

Słowa “Nikon” i “tania” wzajemnie się wykluczają.

dlaczemu? Używkę lub nowy (starszy) model można dostać za całkiem sensowne pieniądze.

Równie dobrze można by napisać, że “Canon” i “tani” się wykluczają …a już Hasselblad, to o ho ho…

Taki już urok lustrzanek, że do tanich nie należą …a szkła do nich są jeszcze droższe.

Lustrzanka do kręcenia filmów - to chyba z kamerą pomyliłeś… Owszem, lustrzanki nakręcą film, ale nie będzie to super ekstra jakość.

Określ może, jaki masz budżet, to coś się wymyśli. No i jak wyżej - czy mogą być używki.

A co do zoom-a - większość obiektywów (poza stałkami tylko) ma zoom ;-).

A mi się wydaje że właśnie będzie, tyle że mam na myśli sprzęt troszkę droższy od najtańszych lustrzanek. :wink:

na przykład taki zestawik :wink:

fromhandheld2dolly.jpg