Wybór procesora do gier + płyty głównej do niego

Witam,
jestem posiadaczem starego procesora AMD z 2010 r. i chciałbym go zamienić na nowszego oczywiście do gier i wybrać do niego odpowiednią płytę główna lecz jestem zielony w tematyce procesorów oraz płyt głównych dlatego udzielam się o pomoc w wyborze. Poszukuje dobrego procesora do gier w cenie max. 1500-1600 zł oraz płyty głównej pasującej do niego w miare niskiej cenie (nie znam się na cenach płyt głównych a nie chce duzo wydawac na płytę). Mój aktualny sprzęt :
Procesor : AMD Phenom II X6 1100T @3.30 GHz 6 rdzeni
Karta Graficzna : ASUS GeForce GTX 750 Ti 2GB OC
Pamięć RAM : Kingston + GoodRam 8,00 GB DDR3 CL9 1333MHz
Płyta główna : ASUS M4A88T-M/USB3
Zasilacz : OCZ Technology 600W
Jakiego procesora oczekuje ? : wystarczającego na pare lat, pozwalającego na płynną rozgrywke w nowych grach 45-60 fps (jeżeli moja karta GTX 750 Ti spełnia te wymagania z fpsami)
Jakiej płyty głównej oczekuje ? : taniej, obsługującej wybrany procesor + obsługujący pamięć ram ddr3 1333 mhz cl9 oraz zgodniej z moją kartą graficzną i żeby nie była "do kitu"
Dodatkowe informacje o specyfikacji karty :
Obsługiwane złącza : HDMI, Mini HDMI,Dual Link DVI-D, Dual Link DVI-I
Obsługiwana magistrala : PCI-E 3.0

w typ przypadku wąskim gardłem jest GPU
tumożesz spokojnie włożyć gtx 1050 TI lub nawet 1060 jak gdzieś wyrwiesz
tym bardziej jak podkręcisz tego phenoma co jest bardzo łatwe
na tej płycię możesz spokojnie osiągnąć 4 ghz jeśli nie masz boxowego chłodzenia
zacznij od podkręcenia CPU za 1800zł masz GTX-a 1070
potem możesz dozbierać do i5 8xxxx lub ryzena 1600
oczywiście ten GTX 1070 będzie się odrobinę nudził przy tym cpu ale gry są bardziej wymagające w stosunku do karty graficzne