Wybudzenie drukarki sieciowej

Witam serdecznie

mam pytanie dotyczące wybudzenia drukarki sieciowej po wysłaniu zadania drukowania z komputera.

Oczywiście drukarka znajduje się w tej samej sieci co komputery (w sumie 3) problem polega na tym, że gdy drukarka jest w stanie czuwania to nie dochodzą do niej zadania wydruku. Gdy jest aktywna (ręcznie należy nacisnąć przycisk) jest wszystko OK.

Co ciekawe taka sama drukarka jest w sąsiednim budynku, podłączona do innej sieci, i tam drukara automatycznie przechodzi w stan aktywności po wysyłce zadania drukowania.

Stąd moje pytanie czy problem może być router/switch bo tylko to urządzenie jest różne w tych dwóch sieciach. konfiguracja drukarek jest taka sama, natomiast konfiguracja sieci jest prawie taka sama

Wyjmij przewód zasilający z gniazdka/przy włączonej drukarce/ i po chwili włącz ponownie.Mnie pomogło.

to nie rozwiązuje problemu

Hej,

:arrow: Co to dokładnie za drukarka? Jaki model? Jak jest podpięta do sieci - kablowo czy po WiFi?

:arrow: Czy jeden z routerów nie działa przypadkiem w trybie oszczędności energii? Może przy braku aktywnych połączeń wyłącza moduł radiowy?

:arrow: Próbowałeś podmienić urządzenia i sprawdzić, jak się będę zachowywać? Dzięki temu będzie można sprawdzić, czy źródłem problemu jest sama drukarka, czy konfiguracja sieci.

Pozdrawiam,

Dimatheus

drukarka to samsung SCX-4388FR wszystkie główne urządzenia (tj. komputery + drukarka) są podłączone kablem do routera (nie licząc jednego laptopa, który łączy się z siecią za pomocą wifi)

w sieci wyczytałem, że problemy mogą być po dwóch stronach - albo router nie chce z tym działać, albo to wina kabla (lan - 8 żyłowy, który został przerobiony na 1 kabel o podwójnym zastosowaniu po cztery żyły dla LAN oraz 4 dla kabla telefonicznego) co powoduje, że te 4 żyły, które służą do wybudzenia urządzenia fizycznie nie istnieją - nie wiem co ze geniusz robił tą sieć :wink:

kable sprawdzę w poniedziałek, ale jak macie jakieś propozycję to słucham

Hej,

Drukarka jest podłączona bezpośrednio do routera czy między tymi urządzeniami występują dodatkowe przełączniki?

Generalnie faktycznie śmieszne oszczędności, ale jeśli kabel zrobiony jest poprawnie, to nie powinno być problemu. Urządzenia sieciowe powinny automatycznie wykryć, czy połączone są przy pomocy kabla, który obsłuży prędkości 100Mbps, czy 1Gbps. Kabel czterożyłowy do tych pierwszych nada się bezproblemowo. Jeśli więc drukarka działa w czasie aktywności poprawnie, to raczej nie kabel jest winny. Wyjątkiem będzie, gdy kabel jest niskiej jakości i może powodować tłumienie sygnału wybudzania drukarki. Może więc jednak lepiej to sprawdzić. :stuck_out_tongue:

Sprawdź też, jak stan uśpienia sygnalizują diody na karcie sieciowej w drukarce. Jeśli urządzenie jest podpięte bezpośrednio do routera, sprawdź czy dioda odpowiedzialna za pracę portu, do którego wpięta jest drukarka, symbolizuje jego aktywność.

Pozdrawiam,

Dimatheus

@Dimatheus

Dzięki za pomoc. Okazało się, że problemem był kabel - 8żyłowy działa tak jak powinien, pytanie gdzie leżał błąd - czy po stronie “oszczędności” czy po stronie słabej jakości kabla - choć 5 metrów to nie tragiczna odległość - ewentualnie jakieś inne nie widoczne organoleptyczni uszkodzenie.

Przy okazji odkryłem, że po szpachlowaniu zaplecza dość spora ilość kurzu dostała się do obudowy routera - przez duża należy rozumieć to iż po delikatnym przechyleniu urządzenia zgromadzony proch zaczął się wysypywać ze środka - nie mam pojęcia jakim cudem to jeszcze działa :wink:

Hej,

Tak jak pisałem - najlepiej sprawdzić to obserwując diody na karcie sieciowej w drukarce oraz diodę sygnalizującą podłączenie do switcha w routerze, oczywiście jeśli taka istnieje. Jeśli gaśnie na routerze, oznacza to, że kabel jest słabej jakości i tłumi sygnał wybudzania.

Generalnie niektóre sprzęty są nie do zdarcia. :slight_smile: Chociaż zastanawia mnie, czy po sporym nagrzaniu urządzenia nie wydobywał się z niego charakterystyczny zapach palonego gipsu…

Pozdrawiam,

Dimatheus