Wycinanie przedmiotów


(Wieczor Myszkow Ks) #1

witam jestem początkującym userem photoshopa... moglby mi ktos przedstawić turtoriala jak dokładnie wyciąć przedmiot z jakiegoś obrazka lub zdjęcia.. bo np jak ja proboje wyciac herb ktory jest na bialym tle... i wklejam potem na jakies inne tlo (np niebieskie) to widać że przy tym co wyciołem są takie białe obszary po bokach...


(Bunio) #2

Zobacz ten temat

:arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=81856


(Realtrue) #3
  1. Spróbuj użyć narzędzia Różdzka (W)- zaznacz biały obszar, potem opcja ZAZNACZ ODWROTNIE, łapiesz herb i przenosisz na nową wartwę. Ew śmieci wymazujesz gumką.

  2. Albo magiczne lasso- zaznaczasz punktami(trzymając CTRL) obszar, który chcesz odciąć i masz to co potrzebujesz.

  3. Przenosisz całość na nową wartwę bez tła i gumką (trzymając CTRL)jedziesz wdłuż obiektu który ma zostać.

Jeden z tych 3 sposobów powinien sie udać :slight_smile:


(Musialowski Tomasz) #4

ostatnio dużo o tym na forum było wystarczy poszukać. Realtrue takimi metodami to sie idzie zamęczyć a efek i tak nie bedzie zadowalajacy. Polecam wycinanie za pomoca pen toola oraz filter-> extract


(Realtrue) #5

Pewnie możnaby znależć jeszcze kilka sposobów na to :slight_smile:

Gość napisał, że jest początkującym PS- owcem, wiec nie ma co mu za bardzo mieszać w głowie.


(matiit) #6

Wytnij MAgnetic Lasso tool, staraj się robić to dokłądnie

Jesli nadal będzie nidokładnie to zrób

Tak

I po problemie


(Musialowski Tomasz) #7

ale magnetic lasso sie nie sprawdza w przypadku zaznaczania małych obiektów np. palców u rąk. Dlatego proponuję nauczyć się wycinania pen toolem lub extractem w filtrach. Może wycinanie pen toolem wydaje się na początku trudne, ale zobacz sobie tutorial rss a o wycinaniu tym narzedziem i szybko załapiesz. Musze sie przyznać że na początku też miałem z tym problem i nawet założyłem topic o zasadzie działania tego narzędzia a teraz się już nim posługuje bez problemu. Poćwicz troszke i będziesz zaskoczony efektami. Jeśli zaś chodzi o wycinanie takich obiektów jak włosy to polecam filter->extract Pamiętaj jednak że ta metoda nie sprawdza się gdy np. ciemne włosy są na ciemny tle itd.


(Wieczor Myszkow Ks) #8

mozesz wyjaśnić gdzie jest ten filter extract i jak tym sie poslugiwac ?(sorki za problem :oops: )


(Musialowski Tomasz) #9

filter masz w pasku menu. rozwijasz liste i wybierasz extract potem bieresz to narzędzie na samej górze (edge highlighter tool) i ustawiasz jego wielkość tak na 5-10 w zależności o tego co chcesz wyciąć i z jaką dokładnością. obrysowywujesz kontury, wypełniasz fill tolem to co ma pozostać i wciskasz ok.