Wydajny laptop do gry i codziennego użytku na uczelni

Cześć! :slight_smile:
Proszę o radę w wyborze laptopa.

Mój budżet to 3000 zł. Zalezy mi przede wszystkim na grze (chodzi mi konkretnie o Simsy 3 i 4, aby wszystko płynnie działało na możliwie najwyższych parametrach detali simów, miasta, itd; mój obecny laptop ma 4GB RAM, procesor amd phenom ii p960 quad core 1.8 ghz, kartę graficzną amd radeon hd 6470m i to jest dramat, o ile Sims 4 działa jeszcze okej, tak Sims 3 no szkoda słów, gra wczytuje i zapisuje się po 20-30 minut, przycina rozgrywkę lub w ogóle wywala do pulpitu, mimo że oficjalnie niby spełnia wymagania).
Obok simsów dobrze jakby płynnie działał do korzystania na uczelni (zoom, pakiet office) i domowego użytku (przeglądanie neta, oglądanie filmów, prosta obróbka zdjęć).

Nie znam się na tym, ale wyczytałam że najważniejszy jest procesor i pamięć RAM i tym się kierując znalazłam coś takiego:
HP

Lenovo

Któraś z tych opcji będzie pasować do tego na co będę korzystać z laptopa (przede wszystkim ta gra), czy to jakieś złomy? Który z tych dwóch lapków lepszy? A może w ogóle coś innego w podobnej cenie (do 3000 zł)?

Proszę o rady, pozdrawiam! :slight_smile:

Jeśli możesz wydać ok 3 tyś to w xkomie jest teraz promocja i z kodem “ferie2021” mają Ideapada z i5 dziewiątej generacji, 8 GB RAM, dyskiem 256 GB z Windowsem i dedykowaną kartą GTX1050 za 3099 zł

Zdecydowanie cos innego, Gregory pokazał CI znośnego kandydata, niestety ponad 3000. Z integrą w Simsy pograsz, ale wiadomo lepsze ustawienia na dedykowanej.

Generalnie zwróć uwagę na 2 rzeczy, procek 4 rdzenie fizyczne i grafika gtx 1050/rx 560 lub MINIMUM mx350. W sumie kiepski budżet wybrałeś, na przenośna maszynę do pisania za dużo o tysiaka, na komputer do gier za mało o 500 zł gdzieś (tam już 2x wydajniejsze gtx 1650 wychodzą).