Wydłużanie tła strony proporconajlnie do ilości tekstu-HTML

Witajcie.

Z góry uprzedzam, że webmasterką zajmuję się jako hobby od relatywnie niedawna, także nie zabijcie mnie mnie za tego typu pytanie czy metodykę tworzenia (zaledwie mam jedną fajną książkę Bartosza Danowskiego aby wystartować jakoś, a tutoriale w sieci są chaotyczne, nieposegregowane jeśli chodzi o poziom wiedzy i wiele robi jedną rzecz inaczej, także niektóre tutoriale są napisane tak, że jak nie masz jakiegoś przebiegu i wiedzy, to i tak ich nie załapiesz).

Sklepałem sobie amatorsko jedną, dwie stronki jakiś czas temu. Założyłem szerokość tła i marginesami w CSS udało mi się osiągnąć bez problemu, aby tekst nie wyjeżdżał poza szerokość tła i łamał się do następnej linii. Tło stworzyłem z zaplanowanymi odgórnie wysokością i szerokością. I szybko zderzyłem się z ograniczeniem, że nie mogłem sporo napisać na takiej stronie tekstu, bo szybko od dołu zaczął wyjeżdżać poza sztywnie stworzone tło. No i teraz aby to ratować, dorabiałem w programie graficznym tego tła od dołu za każdym razem tyle aby ten tekst był na tle, ale to też miało ograniczenie, że na moim laptopie 16:9 1366x768 wszystko było ok, a na tradycyjnym monitorze 4:3 1024x768 już tekst się rozjeżdżał i gdzieś wyłaził. A chciałbym osiągnąć teraz efekt taki, żebym nie musiał martwić się ile tekstu wpiszę, tylko abym stworzył sobie tło, wstawił je na stronę, napisał tyle tekstu ile chciał, a tło od dołu samo dorabiałoby się odpowiednio tak, aby tekst nie wyjeżdżał poza dół tła. Rozmawiałem w pracy z jednym z webmasterów, ale jakoś po chińsku mówił i zrozumiałem tylko tyle, że on dzieli tło osobno na górę, środek i dół, po czym ustawia aby się replikowało jeśli tekstu jest dużo.